Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


		
	

2019-től 11 emeletes motorvonat érkezik uniós finanszírozásból. Az első KISS elnevezésű járművek a legnagyobb forgalmú váci és ceglédi vonalakon állhatnak forgalomba. Erről írt alá ma szerződést Csépke András, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója és Dunai Zoltán, a Stadler Bussnang AG országigazgatója.

A 60,5 milliárd forint értékű támogatási szerződés tárgya 11 darab új, emeletes motorvonat beszerzése és a projekthez kapcsolódó feladatok ellátása. A kétszintes járművek fajlagos beszerzési ára 16,7 millió euró. Az első lehívási csomag (11 darab jármű) tartalmazza az üzemeltetési készlet és az oktatások költségét is.A MÁV elkövetkezendő nyolc évben egyébként 40 motorvonatot szerezhet be a megállapodásnak köszönhetően.
 
Ilyen lesz KISS 
 
Az elővárosi forgalomban közlekedő járművekkel szemben a következő elvárások fogalmazódtak meg: villamos motorvonati üzem, 160 km/h engedélyezett sebesség, a kerékpárszállítási igények szezonalitásának figyelembe vétele (12-36 hely vonatonként), utasszámláló rendszer megléte, leszállásjelző és szintbeli beszállás emelt peronmagasságnál. A kétszintes motorvonatok a kor követelményeinek megfelelő utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, tágas utastérrel, WIFI-vel, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal, valamint korszerű kamerarendszerrel rendelkeznek majd. Az emeletes motorvonatokon három hagyományos és egy mozgássérültek által is használható WC lesz, a multifunkciós terek pedig négy kerekes szék, illetve 12 kerékpár vagy 5 babakocsi szállítására alkalmasak. A járművek nagy belépő terekkel rendelkeznek az optimális utasáramláshoz, a gyártó – a gyors utascsere biztosítása érdekében – oldalaként 12 ajtót alakít ki. A szolgáltatás színvonalát növeli a kivételesen csendes futás, a tágas és világos belső terek, a fejlett légkondicionáló rendszer. A Stadler KISS-eket a gyártó ellátja az ETCS L2 vonatbefolyásoló rendszerrel is, amely lehetővé teszi, hogy az európai uniós forrásokból felújított vasútvonalakon – a pályaparaméterektől függően – a 160 km/h engedélyezett sebesség ténylegesen kihasználható legyen.
A KISS vonatok a legújabb biztonsági – ütközési és szilárdsági – szabványoknak megfelelő, könnyű alumínium kocsiszekrényekkel készülnek. Üzemeltetési szempontból kivételes rugalmasságot biztosítanak a vasúttársaság számára, ugyanis a járművek a MÁV-START kötelékében üzemelő 123 darab – szintén Stadler-gyártmányú – FLIRT motorvonattal is illeszkednek, ezért akár szinkronüzemben is összekapcsolhatók - áll a közleményben.
 
 
 
A vasúttársaság a nagy forgalmú Budapest–Vác–Szob és Budapest–Cegléd–Szolnok elővárosi vasútvonalakon állítja forgalomba a KISS vonatokat, 2019 és 2020 között. A tervek szerint a hétvégi időszakban az utasok nemcsak Budapest elővárosában találkozhatnak az új motorvonatokkal, hanem egyes kiemelt forgalmú távolsági vonatok esetében is: iskolaidőszakban egyes kelet-magyarországi IC vonatokon (a Budapest–Szolnok–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony vonalon és a kör-IC járatain), a nyári menetrendi szezonban pedig a Balaton déli partján, illetve a Velencei-tónál.
 
A továbbiakban a minimális lehívási mennyiség három darab jármű lehet. A későbbi lehívási ütemekkel érkező kétszintes motorvonatok a Budapest–Újszász–Szolnok és a Budapest–Hatvan–Gyöngyös vonalszakaszokon is közlekedhetnek a tervek szerint. A MÁV-START az emeletes motorvonatokat saját szolnoki telephelyén fogja karbantartani. A korszerű motorvonatok 95% feletti rendelkezésre állással üzemeltethetőek. 
 
mfor.hu 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, Darvas Zsolt, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 4-6 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá, cikkenként nagyjából 10 forintért, havonta és laponként 745 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz a THM-plafon végéig, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: az Erste Bank személyi kölcsöne 32 418 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. A Cetelemnél 32 738 forint, a K&H-nál pedig 33 912 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.