A Nielsen a felmérésben 55 ország - köztük Magyarország - több mint 27.000 internet használóját kérdezte meg arról, hogy milyen digitális kommunikációs eszközökkel rendelkezik, illetve hogy a következő egy évben milyeneket tervez vásárolni.
Az eredmények szerint - az európai átlaggal megegyezően - netbookkal a magyar internetezők 20, okostelefonnal pedig 18 százalékuk rendelkezik. Internet kapcsolatos televíziója a magyar internet használók 13 százalékának van, ez is ugyanannyi mint az európai átlag.
Más digitális kommunikációs készülékkel viszont kevésbé rendelkeznek a magyar internetezők Európa 28 országának átlagához viszonyítva. Példaként említhető a tábla PC, E-könyv-olvasó vagy a 3D tévé, bár ezek elterjedtsége az európai országok átlagában is rendre csak 6, 4, illetve 3 százalék - olvasható a közleményben.
A legtöbb magyar, az internet használók 15 százaléka HD tévé vásárlását tervezi a következő egy évben, majd az okostelefon és 3D tévé következik 10-10 százalékkal, utána pedig a netbook és az internet kapcsolatos televízió (8-8 százalék), majd a digitális video recorder (6 százalék).
A Nielsen egy korábbi kutatása szerint Magyarországon minden ötödik internet használó naponta legalább egyszer csatlakozik a hálóra számítógépről. Tévéről minden huszonötödik, mobiltelefonról minden tizenhetedik, multi-touch kézi számítógépről minden századik megkérdezett használja napi gyakorisággal a netet.
MTI