2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az elmúlt időszakban több lépést is tett az ismertségét korábban a körülötte kirobbant botrányokra építő French Connection ruhamárka, hogy a konzervatívabb közönség számára is elfogadható imázst jelenítsen meg. A társaság e stratégiaváltás jegyében új reklámcsapattal dolgozhat a jövőben.

A korábban könnyen félreérthető "FCUK" rövidítést használó társaság előbb nevét változtatta meg, és a hosszabb de jóval formálisabb French Connectiont vezette be. Mostantól a hirdetéseiben is visszafogottabbá válhat a divatcég.

A korábban a vállalatnak dolgozó Beattie McGuinness Bungay (BMB) ügynökséggel a Brandrepublic értesülése szerint ugyanis szakít a divatcég, és már megkezdte a tárgyalásokat a Yellow Door nevű marketinges vállalattal.

Csak rövid távon járt jól a botránnyal a cég

A BMB nevéhez fűződik az a kampány, amely ugyan a márkanév ismertségének növelésében jelentős szerepet játszott, ám a French Connection névhez kapcsolódó negatív attitűdöt is jócskán felerősítette. A divatcég reklámjaiban ugyanis két szemrevaló nő előbb egymás ütlegelésével foglalkozott, majd a harc heve átalakult, és vad csókjukkal fejeződött be a szpot. A reklám azonban csak a fiatalabb, nyitottabb fogyasztók körében volt sikeres, a vásárlók jelentős többsége szembefordult a céggel, és a film vetítését a hatóságok fel is függesztették.

A társaság korábban a névváltás kapcsán szintén meghátrálásra kényszerült. A brit reklámfelügyelet, az ASA sorozatos tiltásai miatt hét év után, 2004-ben felhagytak a divatmárka reklámozásával. Az 1997 óta létező márkát Trevor Beattie, a TBWA London reklámügynökség elnöke és kreatívigazgatója hozta létre. Hasonlóan a Benettonhoz, ennek a brandnek a hírneve is a botrányokból táplálkozott: már a könnyen félreérthető név is egyfajta provokáció.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!