2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az első negyedévben 73,6 milliárd forintot, a tavalyi első negyedévesnél 9,8 milliárddal költöttek reklámra a hazánkban működő vállalkozások - derül ki a Mediagnozis összeállításából. A teljes reklámköltés hatvan százaléka az országos televíziókhoz folyt be, növekedést is csak a tévécsatornák értek el.

A januártól márciusig tartó időszakban a legtöbbet hirdető tíz haza vállalat a tavaly év hasonló időszakában elköltött összegnél 3 milliárd forinttal többet, összesen 18 milliárd forintot fordított reklámokra - idézte az első negyedéves adatokat a Napi Gazdaság.

A legnagyobb hirdetők tízes listáját évek óta a napi fogyasztási cikkeket kínáló Unilever Magyarország Kft. vezeti, amely az idei első negyedévben 3,018 milliárd forintot költött reklámokra. A második helyen a tavaly 12. helyezett L'Oreal kozmetikai cég áll 2,2 milliárd forintos reklámköltéssel, ami jóval meghaladja a tavalyi év első negyedévében hirdetésekre költött 836 millió forintot.

A mobilszolgáltató cégek között megfordult a sorrend, ami a reklámokra költött összegeket illeti. A Vodafone tavaly két hazai vetélytársa mögé szorult a reklámköltés tekintetében, az idei első három hónapban ugyanakkor a 1,872 milliárd forintos összeggel megelőzi az 1,755 milliárdot költő Westelt, és az 1,616 milliárd forintot hirdetésekre fordító Pannon GSM-et - írta a Napi Gazdaság.

A reklámbevételek többsége - a teljes költés 60 százaléka - továbbra is az országos sugárzású televíziókhoz folyt be. Növekedést is csak a tévécsatornák értek el, bevételük 46 milliárd forint volt, a tavalyinál tízmilliárddal több. A kábeltévéknél mindössze 1,5 milliárd forintért hirdettek, ez kétmilliárddal kevesebb, mint tavaly ilyenkor volt. Mozi- és beltéri reklámokra 100-100 millióval többet költöttek a hirdetők, a több piaci ágazat (rádiók, napilapok, folyóiratok, közterület) bevételei stagnáltak.

A Mediagnozis adatai szerint a tavalyi év első három hónapjában a Miniszterelnöki Hivatal a 9. legnagyobb hirdető volt 1 milliárd forinttal, az állami cégek közül pedig az első húszban szerepelt a Szerencsejáték Rt. és a Magyar Fejlesztési Bank is. Idén a két cég közül csak a Szerencsejáték Rt. található az első húszban közel 1 milliárd forintos reklámköltéssel.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!