A januártól márciusig tartó időszakban a legtöbbet hirdető tíz haza vállalat a tavaly év hasonló időszakában elköltött összegnél 3 milliárd forinttal többet, összesen 18 milliárd forintot fordított reklámokra - idézte az első negyedéves adatokat a Napi Gazdaság.
A legnagyobb hirdetők tízes listáját évek óta a napi fogyasztási cikkeket kínáló Unilever Magyarország Kft. vezeti, amely az idei első negyedévben 3,018 milliárd forintot költött reklámokra. A második helyen a tavaly 12. helyezett L'Oreal kozmetikai cég áll 2,2 milliárd forintos reklámköltéssel, ami jóval meghaladja a tavalyi év első negyedévében hirdetésekre költött 836 millió forintot.
A mobilszolgáltató cégek között megfordult a sorrend, ami a reklámokra költött összegeket illeti. A Vodafone tavaly két hazai vetélytársa mögé szorult a reklámköltés tekintetében, az idei első három hónapban ugyanakkor a 1,872 milliárd forintos összeggel megelőzi az 1,755 milliárdot költő Westelt, és az 1,616 milliárd forintot hirdetésekre fordító Pannon GSM-et - írta a Napi Gazdaság.
A reklámbevételek többsége - a teljes költés 60 százaléka - továbbra is az országos sugárzású televíziókhoz folyt be. Növekedést is csak a tévécsatornák értek el, bevételük 46 milliárd forint volt, a tavalyinál tízmilliárddal több. A kábeltévéknél mindössze 1,5 milliárd forintért hirdettek, ez kétmilliárddal kevesebb, mint tavaly ilyenkor volt. Mozi- és beltéri reklámokra 100-100 millióval többet költöttek a hirdetők, a több piaci ágazat (rádiók, napilapok, folyóiratok, közterület) bevételei stagnáltak.
A Mediagnozis adatai szerint a tavalyi év első három hónapjában a Miniszterelnöki Hivatal a 9. legnagyobb hirdető volt 1 milliárd forinttal, az állami cégek közül pedig az első húszban szerepelt a Szerencsejáték Rt. és a Magyar Fejlesztési Bank is. Idén a két cég közül csak a Szerencsejáték Rt. található az első húszban közel 1 milliárd forintos reklámköltéssel.
Növekvő reklámpiaci torta
Az első negyedévben 73,6 milliárd forintot, a tavalyi első negyedévesnél 9,8 milliárddal költöttek reklámra a hazánkban működő vállalkozások - derül ki a Mediagnozis összeállításából. A teljes reklámköltés hatvan százaléka az országos televíziókhoz folyt be, növekedést is csak a tévécsatornák értek el.