Az 1997-ben négy magyar magánszemély által alapított, negyven fős cég ügyvezető igazgatója, Strelisky Ádám hétfőn sajtótájékoztatón elmondta, mivel a cégek már a válság előtt is előfizették az internetet, a krízis kitörése után azt keresték, hol kapnak az előzőhöz hasonlóan jó, de olcsóbb szolgáltatást. A kisebb, rugalmasan működő szolgáltatók ezen nyertek, így az ACE is, amelynek tavaly 426 millió forint volt, az idén pedig 500 millió forint fölött lesz az árbevétele.
A saját, független hálózat kialakításán dolgozó társaság folyamatosan nyereséges, ám ez évente mindössze az árbevétel 5 százalékát teszi ki, mivel a cég a bevétel 25-30 százalékát fejlesztésre, optikai vezeték és más megoldások kiépítésére költi.
A 2.500 vállalati és 800 lakossági ügyfelet kiszolgáló ACE fő szolgáltatási területe a főváros, illetve a Budapest környéki települések. Az ügyvezető azt várja, hogy a következő egy évben a céges ügyfeleik száma megközelíti, eléri 3 ezret. Egy éve 2.200 vállalati ügyfele volt a társaságnak.
Az ACE a fejlesztésekhez külső tőkét nem kíván bevonni, mivel elég készpénztartalékkal rendelkezik.
A keddi sajtótájékoztatón bemutatták azt az informatika rendszert, amit a budapesti Sziget Fesztiválon 300.000 főre fejlesztett ki, illetve telepített a cég. A 6 ezer méter optikai kábellel működő hálózat vezetékes és vezeték nélküli internetet nyújt, illetve a fesztivál háttér informatikáját működteti, így például a beléptető és biztonsági rendszert, illetve egy 100 géppel felszerelt internetes sátort is kiszolgál.
MTI/Menedzsment Fórum