A tesztüzem jövő áprilisban kezdődik és 2017 májusában ér véget. A teszt során a Fehérvári út lámpaoszlopaira kihelyezett szenzorok egyszerre mérik a forgalmat, a levegő szennyezettségét, valamint a zajterhelést - nyilatkozta a lapnak Lengyel László projektvezető, a Budapesti Műszaki Egyetem (BME) automatizálási és alkalmazott informatikai tanszékének docense.
A projekt célja többek között a levegőszennyezés csökkentésének vizsgálata, valamint az energiamegtakarítás. A BME kutatói által fejlesztett traffic sensor a jelenlegi érzékelőkhöz hasonlóan videofelvételeket készítenek, amelyből kiértékelik az eredményeket, majd elküldik a központba. A kutatók emellett olyan webes és mobilalkalmazásokat fejlesztenek, amelyek segítségével a terepen is képesek beavatkozni egy-egy lámpa működésébe. A városlakók pedig a mobilon kaphatnak adatokat az adott terület levegőtisztaságáról, forgalmáról - tette hozzá a projektvezető.
MTI