Az épülő M43 autópálya teljes első üteme elkészült augusztusban, szeptemberben pedig a műszaki átadás-átvétel is befejeződött. A szakaszt várhatóan októberben főútként helyezik ideiglenesen forgalomba – áll a NIF Zrt. közleményében.
Az út egy részét – a régi 5-ös út és 4519-es jelű összekötő út (Csongrádi út) közötti 4,2 kilométeres szakaszát – 7,5 tonnás súly- és 90 km/h-ás sebességkorlátozás mellett már április óta használhatják az autósok.
Az M43-as autópálya első, a régi 5-ös és a 47-es út közötti ütemének 2009. november 30-ra kellett volna elkészülnie. A kivitelező M43 SZEGED – MAKÓ Konzorcium azonban egy az autópálya töltés alatt haladó 1000 milliméteres vízvezeték – korábban nem tervezett - megóvása miatt a határidő módosítását kérte. A kivitelező indokait a NIF Zrt. csak részben fogadta el és nettó 448 millió forint kötbérrel sújtotta a konzorciumot.
Az M43-as autópálya Szegedet Makóval összekötő 31,6 kilométeres szakasza az új Tisza-híddal, valamint a sztrádát a régi 43-as úttal összekötő főút építése és korszerűsítésére uniós támogatással valósul meg, a projekt teljes költsége 85 milliárd forint, amelynek kétharmadát az Európai Unió fedezi.
MTI