A közúti közlekedési szolgáltatói érdekképviseletek arra kérik a kormányt, hogy az M5-ös autópálya matricás rendszerbe történő bekapcsolásáig csak az állami kezelésű autópályák használatával arányos díjnövelést hajtson végre, továbbá az Európai Uniós gyakorlatnak megfelelően, tartsa fenn a díjak áfa-tartalmának levonhatóságát továbbra is.
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE), a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége(FUVOSZ), a Közúti Közlekedési Vállalkozások Szövetsége (KKVSz), a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete (NiT-Hungary), az MTI-hez hétfőn eljuttatott közös nyilatkozata szerint: az érdekképviseletek kifogásolják, hogy az állami kezelésű autópályák használatának díjáról szóló rendelet 2004. évi módosításának tervezetével kapcsolatos álláspontjuk megismertetésére rendkívül rövid határidőt adott a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium.
A szakmai érdekképviseletek kifogásolják azt is, hogy a tervezet véglegesítésénél egyetlen módosító indítványukat sem vették figyelembe. A D2 és D3 kategóriákra vonatkozó új díjak a szakmai szervezetek szerint csak akkor elfogadhatóak, ha az új díjak egyben az M5-ös autópálya külön díj fizetése nélküli használatát is lehetővé teszik.
Szakmailag és gazdaságilag teljesen elfogadhatatlannak tartják, hogy az úthasználati díjak áfa-tartalma 2004. január 1-jétől ne legyen levonható. Ez mind az áfa-rendszer logikájával, mind az Európai Uniós gyakorlattal ellentétes. Ugyanakkor az így megvalósuló díjemelés a közúti közlekedési szolgáltatók esetében a költségek növekedését, jelentős versenyhátrányt okoz számukra.
Olcsóbb autópályadíjért lobbyznak a fuvarozók
A közúti közlekedési szolgáltatói érdekképviseletek arra kérik a kormányt, hogy az M5-ös autópálya matricás rendszerbe történő bekapcsolásáig csak az állami kezelésű autópályák használatával arányos díjnövelést hajtson végre.