A feladatot 12 éve ellátó Szonda Ipsos/GfK Hungária mellett további 5 kutatócéget: az AC Nielsent, a TNS Hungary-t, a Mediánt, a Most-ot és a TGI Magyarországot hívták meg a versenytárgyalásra – számolt be a Magyar Hírlap. Az MLE várhatóan július 15-én hirdeti ki a győztes céget, amellyel a tagvállalatok jövőre szerződést köthetnek.
A pályázat kiírását azzal indokolták a szakemberek, hogy a médiatervezés alapját szolgáló adatok meglehetősen ellentmondásosak. A lapkiadók azt remélik, hogy a nemzetközi trendekhez igazodva hamarosan az egy példányra jutó tényleges olvasószámot tudják majd kimutatni. A kezdeményezésnek akadtak ellenzői is, akik úgy vélték, az egyébként is romló piaci helyzetben nem kellene a médiaügynökségeket elbizonytalanítani.
Olvasottság mérési tender
Meghívásos tendert írt ki az írott sajtó olvasottsági adatainak mérésére a Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE).