A luxusautókat gyártó német társaság hétfői bejelentése szerint 2011 és 2015 között összesen 11,6 milliárd eurót ruháznak be a gyártási technológia és a modellkínálat fejlesztésébe. A cég nagyjából 5 milliárd euróból a németországi - ingolstadti és neckarsulmi - üzemeket modernizálja, és jövőre 1.200 fővel bővíti az alkalmazotti állományt.
A legtöbb pénzt új modellek és újgenerációs - elektromos és hibrid - motorok fejlesztésére fordítja a Volkswagen konszernhez tartozó vállalat. A fejlesztéseket főként a kínai piac dinamikus bővülést ígérő kilátásai indokolják - áll Axel Srotbek pénzügyi igazgató közleményében.
Az Audi Kínában már több mint 1 millió kocsit adott el, az egymilliomodik darabot - a társaság honlapja szerint egy metálkék Q5-öst - az idén októberben adták át a vásárlónak. Ugyanakkor megfigyelők szerint az ázsiai országra koncentráló fejlesztések veszélyeket is hordozhatnak. Erre utal például az, hogy hétfőn a frankfurti tőzsdén meredek, 5 százalékot közelítő gyengüléssel reagáltak német autóipari részvények egy hírre, amely szerint a 22 millió lakosú Pekingben jövőre feleannyi új autóra adnak ki forgalomba helyezési engedélyt, mint idén, hogy megfékezzék a kínai fővárosban eluralkodó közlekedési káoszt, az állandó dugókat.
MTI