A Reuters elemzői radikális lépést várnak a vállalat vezetésétől, melyek bejelentésére valamikor a jövő év februárjában kerül sor. Az intézkedésekkel fenyegetett termelőbázisok között van a franciaországi Sandouville-i mellett a spanyolországi Valladolid-i is. Szakértők úgy vélik, hogy a takarékossági program nagyságrendje másfél milliárd eurót is elérheti, vagy akár meg is haladhatja.
A takarékossági intézkedések keretén belül várható, hogy a Renault megszabadul majd a Volvóban lévő 20 százalékos tőkerészesedésétől, egyes elemzők szerint a Haas mezőgépgyártóban birtokolt 49 százalékától is. Magáról Ghosn-ról azt képzelik, hogy nem lesz egyszerre egyes számú vezető a Nissannál és a Renault-nál is, hanem az utóbbiért felel majd egyedül.
A változtatások, a takarékossági intézkedések költsége jövőre némiképp csökkenti majd a vállalat profitját, de a működési eredmény az 2007-es és a 2008-as évben javulást mutat majd. A Nissannal való együttműködés egyre erősödik: vagy a közösen beszerzett részegységek aránya növekszik, vagy a jármű-alépítmények közös gyártása. A két cég gyártói tevékenységének harmonizálása folytatódik, a teljes fúzió az elemzők többsége szerint nem történik meg. A Renault jelenleg 44,4 százalékos részt birtokol a japán járműgyártóból.
Kapcsolódó anyagok:
1500 új embert alkalmaz a Dacia a román igények kielégítésére
Új ügyvezető erősíti a magyar Renault-t
Több mint 200 millió eurót ruház be Romániában a Renault