2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Folyamatosan nő az érdeklődés a versenyszerűen űzött online játékok, az eSportok iránt, az iparág árbevétele 2018-ra meghaladhatja az egymillió dollárt (274 millió forint) Magyarországon - derül ki a PayPal online pénzügyi szolgáltató megbízásából a SuperData piackutató által készített reprezentatív felmérésből.

A PayPal közleménye szerint a magyar rajongótábor jelenleg 223 ezerre tehető és várhatóan 2018-ig megduplázódik. A kutatás szerint Magyarországon az iparág árbevétele jelenleg 527 ezer dollár, ami az európai átlagosan 14 százalékos éves növekedési rátával számolva jövőre több mint 772 ezer dollárt jelent.

Matt Komorowski, a PayPal közép-kelet-európai régióért felelős értékesítési vezetője a tájékoztatásban elmondta: az elmúlt években folyamatosan nő a digitális termékek piaca, de az eSportok ehhez képest is igen komoly áttörést hoztak a területen.

Naphosszat csak Minecraftozott, ilyen házat vett belőle


A kutatás szerint Európában az eSport jelenleg több mint 300 millió dolláros piac, mintegy 23 milliós közönséggel, és gyorsan nő. Az iparág átlagos éves növekedési rátáját az előrejelzések 14 százalékra becsülik, ami azt jelenti, hogy 2017-ben a 343 millió dollárt, 2018-ban pedig akár a 390 millió dollárt is elérheti.

A SuperData kutatása szerint az európai eSport közönség 78 százalékát olyan férfiak alkotják, akik vagy a 18-24, vagy a 25-34 közötti korosztályba tartoznak, az átlag rajongó évente 13,3 dollárt költ hobbijára. A magyar eSport rajongótábor 42 százaléka a 18-24 éves, 24 százalék pedig a 25-34 éves korosztályból kerül ki, valamint a közönség 15 százaléka nő. A legfiatalabb korosztályt tekintve a magyarországi rajongók 5 százaléka tartozik a 13-17 éves korosztályba, ami az európai átlag (13 százalék) kevesebb mint fele.

Az európai eSport piac című kutatást a SuperData Research készítette Csehországban, Franciaországban, Görögországban, Lengyelországban, Oroszországban, Spanyolországban, Olaszországban és Magyarországon. Az eredmények országonként legalább 1000 fős fogyasztói minta válaszain és a SuperData havi rendszerességgel gyűjtött tranzakciós adatain alapulnak - áll a közleményben.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!