3p

A brazil hadsereg azt fontolgatja, hogy leállítja a június elsején lezuhant repülőgép áldozatai utáni keresést, mivel péntek óta egyetlen holttestet sem sikerült találniuk, az esély erre pedig napról napra csökken. Időközben az Air France az összes érintett gépén lecserélte a sebességmérő szondákat. A légitársaság annak ellenére tett így, hogy azóta már több érintett is kételkedését fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy tényleg ezek meghibásodása tehető felelőssé a tragédiáért.

Egyre csökken annak az esélye, hogy a brazil hadsereg a június elsején lezuhant AirFrance-gép újabb áldozataira bukkanjon, ráadásul péntek óta egyetlen újabb holttestet sem találtak. (A hétvégén hat holttestre francia egységek bukkantak rá, jelenleg 49 a megtalált áldozatok száma - a szerk.) Ezt figyelembe véve a brazil haderő egyik szóvivője nem zárta ki annak a lehetőségét, hogy leállítják a keresést, írja a Spiegel.

Több mint ezer katona bevetésben

Helyi illetékesek korábban még azt állították, hogy június 19-ig mindenképpen folytatják az akciót. A legújabb hírek szerint azonban már nincs ilyen határidő: mostantól kétnaponként megvizsgálják, van-e még értelme a további keresésnek. Ha úgy döntenek, hogy nincs, akkor az áldozatok mintegy négyötöde (összesen 179 utas) örökre az Atlanti-óceánban marad.  

A brazil hadsereg gépei eddig mintegy 1000 repült órát töltöttek az áldozatok és a roncsok utáni kutatással. A műveletben több mint ezer katona vett részt a tengerészetnél és a légierőnél szolgálók közül, radarral pedig az Atlanti-óceán mintegy 1,2 millió négyzetkilométernyi területét vizsgálták át. Múlt héten a helyszínre ért a fekete doboz felkutatásával megbízott francia atomtengeralattjáró is, azonban továbbra sem sikerült annak nyomára bukkannia.

Amíg a lezuhanás körülményeit rögzítő black boxot nem sikerül megtalálni, addig nehéz lesz biztosat mondani a tragédia okát illetően. A holttesteken végzett vizsgálatok alapján szakértők mindenesetre arra a következtetésre jutottak, hogy a repülőgép már a levegőben darabokra hullott – ennek oka azonban nem ismert. Annyi biztosnak tűnik, hogy robbanás nem történt a fedélzeten.            

Kicserélték a sebességmérőket

Időközben egyre többen vonják kétségbe azt a teóriát, miszerint a sebességmérők állítólagos meghibásodása és az annak következtében fellépő sebességproblémák vezettek a katasztrófához. Ennek ellenére az Air France – biztos ami biztos alapon – lépett, és mostanra minden Airbus A330-asán és Airbus A340-esén modernebb készülékekre cserélte le azokat. Ezt a légitársaság egyébként már a tragédia előtt megkezdte, annak hatására pedig meggyorsította a folyamatot.

Újabb hír a tragédiával kapcsolatban, hogy az Air France valószínűleg 67,4 millió eurós kártérítést kaphat különböző biztosítóktól. (A lezuhant gép katalógusára egyébként 180,9 millió euró.) Az egyelőre még nem tisztázott, hogy az áldozatok hozzátartozói mekkora kártérítésre számíthatnak a légitársaság részéről.       

Mint ismert, az Air France francia légitársaság Rio de Janeiróból Párizsba tartó Airbus A330-as típusú gépe június elsején zuhant az Atlanti-óceánba, fedélzetén 228 emberrel, köztük négy magyarországi és egy szlovákiai magyar utassal. A gép roncsait és az első áldozatokat június 6-án találták meg a brazil Fernando de Noronha szigettől 650 kilométerre északkeletre az Atlanti-óceánban.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!