A háromlépcsős folyamat a tervek szerint 2006. középétől irányozza elő az egységes vállalatban működést. Az orosz polgári légiközlekedés 1923-as kezdete óta ez lehet a legjelentősebb esemény az orosz légipiacon. Az AiRUnion természetes orosz tengelye lehet egy globális légiszövetségnek.
A szövetség - mely a Budapesti Értéktőzsdére való belépést fontolgatja - öt légitársaságot foglal magába: a KrasAir Airlines-t, a Domodedovo Airlines-t, a Samara Airlines-t, az Omskavia Airlines-t és a Sibaviatrans Airlines-t. Az AiRUnion négy regionális köponttal rendelkezik, ezek: Moszkva, Szamara, Krasznojarszk és Omszk. A szövetség, amely idén várhatóan 4 milliós utasforgalmat bonyolít, éppen regionalitására épít, flottája több mint száz repülőgépből áll. A megkezdett modernizációs folyamat következményeként ennek már egynegyede modern,nyugati gyártmányú gép. A szövetség idei árbevétele előreláthatólag 850-900 millió USD körül alakul majd.
Az egyesítés folyamata, illetve az abban rejlő lehetőségek maximális kihasználása várhatóan két évet vesz majd igénybe. "A polgári légiközlekedés 1923-as kezdete óta az AiRUnion egyesülése lehet a legjelentősebb esemény az óriási potenciállal rendelkező orosz légipiacon. Az egységes AiRUnion természetesen illeszkedhet majd egy globális légiszövetségi tengelybe, és terveinkben Magyarország stratégiai szerepet játszik. Ennek komolyságát jelzi, hogy fontolóra vettük részvényeink budapesti bevezetését," - mondta Borisz Abramovics, az AiRUnion elnöke, egyben a KrasAir vezérigazgatója és a Malév-ot megvásárolni kívánó AirBridge Rt. részvényese, aki egy csütörtöki moszkvai sajtóeseményen azt is bejelentette, hogy az AiRUnion csatlakozási tárgyalásokat folytat a oneworld légiszövetséggel.
Kapcsolódó anyagok:
Airbust venne az orosz Aeroflot
Orosz gépekkel erősít az Aeroflot