A világon a legdinamikusabban a kínai, az indiai és az orosz légipiac fejlődik - emlékeztetett Leonov Péter. A Malév most még az orosz piacra koncentrál, ahol a forgalmat és a bevételeket kívánja növelni - mondta a vezérigazgató.
A légitársaság Moszkvába és Jekatyerinburgba közlekedik, Szentpétervárra pedig code share (székmegosztásos) járata van a Pulkovo Airlinesszal. A hatályos kormányközi egyezmény még két további célállomás megnevezését teszi lehetővé - magyarázta a vezérigazgató.
Hozzáfűzte: az oroszországi forgalom növelését a Malév nem csak attól várja, hogy március végétől Moszkvában az állami tulajdonú Seremetyevó helyett egy magántulajdonban lévő korszerű repülőteret, a Domogyedovót is használja, hanem attól a speciális megállapodástól, úgynevezett special prorate agreementtől is, amelyet az egyik nagy orosz belföldi légitársasággal, az S7-tel, illetve az AirUnion légiszövetség tagjaival kötött. Ennek értelmében a légitársaságok a legkedvezőbb tarifát kínálják egymás utasainak - mondta Leonov Péter.
Az együttműködésben benne van a későbbiekben székmegosztási megállapodás megkötésének a lehetősége is. Az AirUnionban érdekelt Borisz Abramovics, aki a Malévet birtokoló AirBridge Zrt. kisebbségi részvényese - tette hozzá.
Fejlesztések a moszkvai bázison
A Malév műszaki karbantartást és nagyjavítást végző leányvállalata, az Aeroplex még az idén több száz millió forintos fejlesztést hajt végre a moszkvai Domogyedovón lévő műszaki bázisán, ahol jelenleg már 120 fő dolgozik. A vezérigazgató elmondta, hogy az Oroszországban eladott repülőjegyek után a Malév bevétele 45 százékkal nőtt egy év alatt 2007-ben.
A magyar légitársaság Oroszország mellett a FÁK országokban is terjeszkedni kíván. Még az év vége előtt két új ukrán desztináció megnyitása szerepel a tervek között, de a vezérigazgató ezeknek a városoknak a nevét sem kívánta még elárulni. Most a magyar légitársaság Kijevbe és Ogyesszába repül menetrendszerinti járatokkal. Az első negyedévben a kijevi járatok utasszáma 13,1 százalékkal, az ogyesszai utasoké pedig 29 százalékkal nőtt az előző év hasonló időszakához képest. Az elmúlt 2007. év teljes egészében a Budapest-Kijev járatok utasforgalma egy év alatt 6,7 százalékkal, a Budapest-Ogyessza jártok forgalma pedig mindössze 1,6 százalékkal bővült.
Az utaskiszolgálás minőségét javítaná Leonov
Az évi több mint hárommilliós utasforgalmával a Malév a ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport legnagyobb üzleti partnere. A magyar légitársaság adja a repülőtér forgalmának mintegy felét. Leonov Péter kiemelte a szoros együttműködés szükségességét.
A Malév számára fontosak lennének azok a fejlesztések, amelyek közvetve az utaskiszolgálás minőségét javítanák. Az utasnak ugyanis az a fontos, hogy induláskor gyorsan áthaladhasson a bejelentkezésnél és a biztonsági ellenőrzésnél, és érkezéskor pedig mielőbb megkapja a csomagját – fűzte hozzá a vezérigazgató.
Elmondta azt is: "sok légitársaság szerint a budapesti repülőtér árai túl magasak, nekünk azonban az árakon túlmenően nagyon fontos a nyújtott szolgáltatások ár-érték aránya, éppen ezért a légitársaság nagyon sokat vár a repülőtér közeljövőben elkezdődő fejlesztésétől".