A világ második számú üdítőital-gyártója várhatóan még az idén lezárja oroszországi felvásárlását, mely során több mint 76 százalékos részesedésre tesz szert a vállalatban. A Lebedyansky tőzsdei értéke a pénteki zárónap után 1,95 milliárd dollár volt, írja a Kommerszantra hivatkozva a Reuters hírügynökség.
A PepsiCoé az orosz üdítőital-piac ötöde és a chips-piac harmada, de jelenleg a gyümölcslé-piac mindössze két százalékát tudhatja magáénak a Tropicana márkán keresztül. A rivális Coca-Cola azonban az orosz gyümölcslé-piac ötödét irányítja, miután 2005-ben 530 millió dollárért megvásárolta a Multont.
Az amerikai vállalatnak jelenleg nincs gyümölcslé-gyártó üzeme Oroszországban, így a piac harminc százalékát magáénak tudó Lebedyansky remek célpont a cég számára.
Elemzők is azon a véleményen vannak, hogy jól járt a társaság azzal, hogy a Lion Capital magánbefektető csoport elhalászta az orra elől korábbi célpontját, az orosz piac harmadik legnagyobb gyümölcslé-gyártójának számító Nidan Sokit.