2p

A PepsiCo felvásárolja az oroszországi Lebedyansky gyümölcslé-gyártót, hogy növelje szerény piaci részesedését ebben a szektorban az orosz piacon. Az ügylet értéke elérheti a másfél-kétmilliárd dollárt.

A világ második számú üdítőital-gyártója várhatóan még az idén lezárja oroszországi felvásárlását, mely során több mint 76 százalékos részesedésre tesz szert a vállalatban. A Lebedyansky tőzsdei értéke a pénteki zárónap után 1,95 milliárd dollár volt, írja a Kommerszantra hivatkozva a Reuters hírügynökség.

A PepsiCoé az orosz üdítőital-piac ötöde és a chips-piac harmada, de jelenleg a gyümölcslé-piac mindössze két százalékát tudhatja magáénak a Tropicana márkán keresztül. A rivális Coca-Cola azonban az orosz gyümölcslé-piac ötödét irányítja, miután 2005-ben 530 millió dollárért megvásárolta a Multont.

Az amerikai vállalatnak jelenleg nincs gyümölcslé-gyártó üzeme Oroszországban, így a piac harminc százalékát magáénak tudó Lebedyansky remek célpont a cég számára.

Elemzők is azon a véleményen vannak, hogy jól járt a társaság azzal, hogy a Lion Capital magánbefektető csoport elhalászta az orra elől korábbi célpontját, az orosz piac harmadik legnagyobb gyümölcslé-gyártójának számító Nidan Sokit.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!