3p

A nap egyik legizgalmasabb híre okostelefon fronton, hogy a tavalyi év végén Apple beérte nagy riválisát, a Samsungot az eladások terén. Igen, az az Apple, amely csak felső kategóriás készülékeket forgalmaz, azt a Samsungot, amely nem kizárólag.

Az Apple gyorsjelentéséből tudjuk, hogy a cég 74,5 millió telefont adott el 2014 utolsó negyedévében, amely egészen elképesztő 46 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz viszonyítva. A Samsung ugyanakkor 11 százalékos mínuszt hozott össze a karácsonyt is magába foglaló utolsó negyedévben, így „csak” 75,1 millió készüléket adott el világszerte - derül ki az IDC adataiból.

Bár az Apple teljesítménye figyelemreméltó, nem mehetünk el szótlanul amellett a tény mellett, hogy az amerikai cég már jó egy éve „éheztette” felhasználóit, legalábbis azokat, akik nagyobb kijelző után áhítoztak. Amikor 2013-ben az Apple piacra dobta az 5S-t a 4 collos kijelzővel, sokan csalódtak, hiszen hiába szokhatták meg a gyártótól, hogy csak minden második évben rukkol elő teljesen új kinézetű modellel, a piac addigra már megmutatta, hogy van igény a péklapátokra. Persze az 5S is hozta a kötelező számokat, nem utolsó sorban a fejlődő piacoknak köszönhetően, de mégis sokaknak hiányérzete volt. Így nem csoda, hogy egy évvel később, 6 és a 6 Plus letarolta a piacot. Hogy az új telefonok iránt valódi igény mutatkozott, mi sem mutatja jobban, mint, hogy a péklapátok a telített Egyesült Államok piacán is jól teljesítettek.

A Samsung közben pedig kétfrontos háborúban találta magát. A felső kategóriában ott az Apple, az olcsóbb készülékek piacán pedig jön föl a többi androidos gyártó, mint a Xiaomi, a Huawei, vagy a ZTE. A cégnek tehát – az IDC szakértői szerint – egyrészt javítania kell a jövedelmezőséget, másrészt újra kell gondolnia stratégiáját a felső kategóriában. Úgy tűnik, hogy a Galaxy S sorozat igazából csak a mérete miatt tudta megszorongatni az Apple-t, de mostanra ez az előny elolvadt.

Így tehát abban, hogy az olló az Apple és a Samsung között összezárt, több tényező együttállása kellett, de az okostelefonok piaca folyamatosan változik és ha például a cupertinóiak nem tudnak valami olyasmivel előállni jövőre, amire még az iPhone 6 tulajdonosok is azt mondják, hogy ez igen, akkor búcsút inthetünk az ideihez hasonló számoknak, legalábbis a fejlett piacokon.

2014-ben egyébként összesen 1,301 milliárd okostelefon kelt el, 27,6 százalékkal több, mint az előző évben.

Szász Péter
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!