3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Szakértői becslések szerint az internetes keresőmarketing piaca 2005-ben az előző évihez képest 65 százalékos növekedést produkál majd, elérve az 1,4 millárd eurós forgalmat. A fizetős listázást, kontextusos keresést, oldaloptimalizálást és fizetett linkeket magában foglaló szegmens öt éven belül még ennél is látványosabb fejlődést produkálhat.

Szakértői becslések szerint az internetes keresőmarketing piaca 2005-ben az előző évihez képest 65 százalékos növekedést produkál majd, elérve az 1,4 millárd eurós forgalmat. A fizetős listázást, kontextusos keresést, oldaloptimalizálást és fizetett linkeket magában foglaló szegmens öt éven belül még ennél is látványosabb fejlődést produkálhat.

2010-re az európai hirdetési piac szereplői mintegy hárommilliárd eurót költhetnek keresőmarketingre, míg 2004-ben ez még csak 856 millió eurót tett ki. Mostanáig főleg a nagyvállalatok alkalmazták előszeretettel ezt a módszert, amely azonban lassan eléri a kis- és középvállalati szektort is, akik szintén beillesztik majd a módszert a marketingmix elemei közé, számol be a Digital Media Europe.

A kontinens legnagyobb hirdetési piacának számító Nagy-Britanniában egyedül egymilliárdosra nőhet 2010-ig a keresőmarketing szegmens. A hirdetők közül az utazási irodák, pénzügyi szolgáltatások, autóipari és kereskedelmi vállalkozások körében a leginkább kedvelt a reklám ezen formája.

[ajanlo=94][igazitas=left/] A legmeglepőbb mértékű növekedést a jelek szerint Franciaországban láthatjuk, amely 2005 végéig eléri a 19 százalékos piaci részesedést, 2010-re pedig 31 százalékot képvisel majd a keresők reklámtortájából. Az eddig második helyen álló Németországban ezzel szemben lelassul a növekedés üteme, és a következő öt év során mindössze 11 százalékos éves növekedéssel számolhatnak.

2005 végére Hollandia teljes internetes reklámköltésének 40 százalékát képviseli a keresőmarketing, Svédországban ugyanez 26 százalékra nő. A többi nyugat-európai ország mindössze négy-négy százalékkal részesedik a keresőmarketing-piacból idén, az arány pedig a következő öt évben sem változik jelentősen.

Míg a keresőmarketing aránya a teljes online hirdetési piacon belül a következő két évben egyértelműen nőni fog, 2007-ben várhatóan már csökkenő tendenciát tapasztalhatunk. A felhasználók körében ugyanis egyre kevésbé lesznek kedveltek a fizetett keresőlisták, amelynek eredményeképpen nehezebb lesz növekedést elérni, így a piacról több szereplő kilépése várható. Ugyanakkor a rich media-reklámok terjedése más területről az online hirdetések felé tereli a költéseket, melynek a keresőmarketing is várhatóan haszonélvezője lehet.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!