Szakértői becslések szerint az internetes keresőmarketing piaca 2005-ben az előző évihez képest 65 százalékos növekedést produkál majd, elérve az 1,4 millárd eurós forgalmat. A fizetős listázást, kontextusos keresést, oldaloptimalizálást és fizetett linkeket magában foglaló szegmens öt éven belül még ennél is látványosabb fejlődést produkálhat.
2010-re az európai hirdetési piac szereplői mintegy hárommilliárd eurót költhetnek keresőmarketingre, míg 2004-ben ez még csak 856 millió eurót tett ki. Mostanáig főleg a nagyvállalatok alkalmazták előszeretettel ezt a módszert, amely azonban lassan eléri a kis- és középvállalati szektort is, akik szintén beillesztik majd a módszert a marketingmix elemei közé, számol be a Digital Media Europe.
A kontinens legnagyobb hirdetési piacának számító Nagy-Britanniában egyedül egymilliárdosra nőhet 2010-ig a keresőmarketing szegmens. A hirdetők közül az utazási irodák, pénzügyi szolgáltatások, autóipari és kereskedelmi vállalkozások körében a leginkább kedvelt a reklám ezen formája.
[ajanlo=94][igazitas=left/] A legmeglepőbb mértékű növekedést a jelek szerint Franciaországban láthatjuk, amely 2005 végéig eléri a 19 százalékos piaci részesedést, 2010-re pedig 31 százalékot képvisel majd a keresők reklámtortájából. Az eddig második helyen álló Németországban ezzel szemben lelassul a növekedés üteme, és a következő öt év során mindössze 11 százalékos éves növekedéssel számolhatnak.
2005 végére Hollandia teljes internetes reklámköltésének 40 százalékát képviseli a keresőmarketing, Svédországban ugyanez 26 százalékra nő. A többi nyugat-európai ország mindössze négy-négy százalékkal részesedik a keresőmarketing-piacból idén, az arány pedig a következő öt évben sem változik jelentősen.
Míg a keresőmarketing aránya a teljes online hirdetési piacon belül a következő két évben egyértelműen nőni fog, 2007-ben várhatóan már csökkenő tendenciát tapasztalhatunk. A felhasználók körében ugyanis egyre kevésbé lesznek kedveltek a fizetett keresőlisták, amelynek eredményeképpen nehezebb lesz növekedést elérni, így a piacról több szereplő kilépése várható. Ugyanakkor a rich media-reklámok terjedése más területről az online hirdetések felé tereli a költéseket, melynek a keresőmarketing is várhatóan haszonélvezője lehet.
Menedzsment Fórum
Öt éven belül megduplázódik az európai keresőmarketing piaca
Szakértői becslések szerint az internetes keresőmarketing piaca 2005-ben az előző évihez képest 65 százalékos növekedést produkál majd, elérve az 1,4 millárd eurós forgalmat. A fizetős listázást, kontextusos keresést, oldaloptimalizálást és fizetett linkeket magában foglaló szegmens öt éven belül még ennél is látványosabb fejlődést produkálhat.