A Boeing 747-8 látványterve
A Cargolux tíz darab 747-8-ast rendelt és további tízre vett elővásárlási jogot. A gépeket várhatóan 2009 harmadik negyedévében kezdik leszállítani. A Nippon Cargo Airlines nyolc Boeinget rendelt és hatra vásárolt opciót. Az elsőt előreláthatólag 2009 negyedik negyedében kapja majd meg a japán cég - írja a Reuters. "A két társaság első megrendelései nagyjából ötmilliárd dollárt érnek listaárakon" - közölte a Boeing. Az iparágban azonban gyakoriak az árengedmények.
A gyártó az új gép utasszállító változatát, a 747-8 Intercontinentalt is megalkotta, de arra még nem érkezett megrendelés. A Boeing az új géppel kíván nehéz pillanatokat szerezni legnagyobb riválisának, az európai Airbus-nak, ami szintén nemrég rukkolt elő A380-as szupergépével, a világ jelenlegi legnagyobb utasszállítójával.
[ajanlo=1286][igazitas=right/]Az Intercontinental 3,6 méterrel lesz hosszabb, mint a jelenlegi 747-400 és 34-el több ülés lesz benne. A teherszállító verzió 5,6 méterrel lesz nagyobb, mint a 747-400 teherszállító változata. Az új jumbót General Electric motorok hajtják majd, amit a kisebb 787-eshez fejlesztenek ki, várhatóan 2008-ra. A Boeing szerint az új utasszállító üzemeltetése 20 százalékkal fog kevesebbe kerülni, mint az A380-asé.
Úgy tűnik, az amerikai gyártó mostanában rekorddöntési lázban ég. Az új repülőgépekkel ugyan csak egyéni nehézsúlyú rekordját dönti meg, hosszútávon azonban november 10-én világcsúcsot futott. 777-200LR gépe 20 100 kilométert tett meg, ami minden idők leghosszabb, polgári közlekedésre gyártott járművel megtett, egyhuzamban történő repülése volt. A gép szerdán Hong Kongból indult, és csütörtök délután landolt Londonban - írta korábban az mfor.hu.