Edward Bastian, a cég pénzügyi igazgatója elmondta, hogy a vállalat előreláthatólag 2006-ban és 2007-ben is veszteséges lesz, s a talpraálláshoz mintegy 6000 pilóta bérének 19,5 százalékos csökkentése szükséges. "Az iparágat érő meglepetések az utóbbi időben mind negatívak voltak" - magyarázta a döntést Bastian az ugrásszerűen megemelkedett olajrákra utalva.
A pilóták szakszervezete (Air Line Pilots Association, ALPA) sztrájkot helyezett kilátásba arra az esetre, ha a csődvédelmi bíróság jóváhagyja a Delta kérését. A vállalat szerint ez végzetes lenne a cég számára, s emlékeztetett, hogy a jelenlegi szabályozás szerint illegális is lenne. Mindenesetre a társaság nagyon bízik egy békésebb megoldás kidolgozásában - közli az AP nyomán a Yahoo hírportálja.
A cég a fizetéscsökkentéseken kívül - ötmilliárd dolláros átszervezési stratégiájának keretében - 7000-9000 szakszervezeten kívüli dolgozó elbocsátását is fontolgatja, amelyek között azonban nincsenek pilóták.
A Delta nemrég megszüntette Song nevű diszkont-légitársaságát, Bastian szerint azonban a Deltánál folytatni fognak bizonyos elképzeléseket, amiket a Songhoz dolgoztak ki. "A Song nagyon sikeres volt, ezért úgy gondoljuk, hogy az egész társaságot átalakíthatjuk a mintájára. A diszkont-légitársaság remek kísérletnek bizonyult" - mondta el az igazgató.
A Delta Air Lines regionális egysége, a Comair októberben bejelentette, hogy ezer munkahelyet megszűntet és harminc repülőgépet is értékesít, hogy ezzel is csökkentse anyacége tőketartozásait a csődeljárás során.
A Comair egyúttal bejelentette, hogy csökkenti pilótái, utaskísérői, szerelői, valamint fehérgallérosai jövedelmét és juttatásait. A döntésnek köszönhetően a társaság éves szinten 70 millió dollárt spórol meg, közölte a légitársaság.
A Delta szeptemberben kért csődvédelmet az illetékes amerikai hatóságoktól, majd nem sokkal később bejelentette, munkaerejének közel ötödét (17 százalék) leépíti, aminek köszönhetően 3 milliárd dollárt spórol meg - írta korábban az mfor.hu.