A 3,3 millió új olvasó egyrészt a meglévő kiadások növekvő olvasottságának, másrészt az ingyenes hírújságot kiadó cég földrajzi terjeszkedésének köszönhető. A meglévő újságok növekvő kedveltsége 2,3 millió, az új városok olvasói további 1 millió olvasót jelentettek 2005-ben a Metro International számára. Tavaly december óta a Metro 19 új kiadással bővítette portfolióját, így ma már Oroszországban, Portugáliában és Írországban is, összesen 19 ország 59 városában lehet olvasni az ingyenes napilapot.
A kutatás arra is kitér, hogy a Metro olvasótáborának jellemzői egyre inkább a hirdetők és médiaügynökségek elvárásaihoz közelítenek: Az olvasók között fele-fele arányban találunk férfiakat és nőket, 74%-uk 50 év alatti, 82%-uk dolgozik vagy tanul, 52%-uk vett vagy vesz részt felsőfokú oktatásban és 59%-uk használja naponta az internetet, derül ki a cég sajtóanyagából.
Pelle Törnberg, a Metro International igazgatója szerint a kutatás a Metro koncepciójának különösen a fiatal, városi diplomások körében közkedvelt. "A kutatás ugyanakkor számunkra a gyors nemzetközi terjeszkedést is igazolja, illetve azt, hogy a Metro az elsők között van a nemzetközi lappiacon" - tette hozzá Törnberg.
A magyar olvasók is kivették a részüket a növekedésből, hiszen idén tavasszal öt új városban adták ki a magyar nyelvű Metrót, amivel az év végére 687 ezerre nőtt a magyarországi olvasottság, 380 ezres példányszám mellett.
Kapcsolódó anyagok:
Spanyolországban terjeszkedik a Metro újság
Írországot is meghódítaná a Metro újság