2p

A magyar társadalom elöregedése legszembetűnőbben talán épp a reklámokban jelenik meg. A legtöbb marketinges számára az ősz haj életvezetési nehézségekkel, testi nyavalyákkal, és az elmúlásra való felkészüléssel egyenlő. Az ötvenesek azonban valójában egész más nézőpontból szemlélik a világot.

Babocsay Ádám, a BMB Focus Marketingkutató és Tanácsadó Kft. ügyvezetője maga is megütközéssel figyeli a hazai reklámozási gyakorlatot. A hazai ötvenes generáció a marketingesek többsége számára érdektelen sokaságot jelent, és még olyan termékek esetén is csak elvétve tartja őket potenciális vásárlónak, amelyeket bátran megengedhetnének maguknak.

Bár a magyar ötvenesek költésben még nem érték el az amerikai vagy skandináv társaik szintjét, ugyanakkor nagyobb bennük a márkahűségre való hajlam, számuk és vásárlóerejük is folyamatosan növekszik. Mindezt egy általuk néhány éve elvégzett kutatás is alátámasztja. Már önmagában ez is elegendő lenne, hogy vonzó célcsoportként tekintsünk az ezüst generáció tagjaira, és akkor még nem is tettünk említést arról, hogy az ötvenesek vállát kisebb adósságteher nyomja, jellemzően több szabadon elkölthető jövedelemmel rendelkeznek, és gyermekeik is képesek önmaguk eltartására. Az eredményeket összefoglalva elmondhatjuk, hogy a ma 50 éves korosztály intenzívebben fogyaszt, mint korábban bármikor.

A megváltozott társadalmi helyzet felkeltette a társadalom- és piackutató cégek figyelmét is. A Tárki és a Gfk Hungária Fogyasztási szegmentációs kutatása mérhetővé tette az ötvenesek fogyasztási szokásait, s kimutatta, hogy a népesség többi részéhez képest a pénzügyi termékek fogyasztása terén - különösen a befektetési konstrukciók esetében - az ötvenes éveikben járók fogyasztása a legmagasabb.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!