Az évente rendszeresen készített felmérés idei változata szerint a száz legjobb márka többsége amerikai áll a Business Week és az Interbrand elemzői által készített összeállításban. A brandek rangsorolása során figyelembe veszik: egy-egy termék forgalmának alakulásában mennyit ér a márkanév, illetve az adott márka hol helyezkedik el a piaci versenyben, mennyire stabilak a pozíciói, és mennyire képes megmérettetni magát globális méretekben is.
A Coca-Cola, a Microsoft, az IBM, a Dell, vagy a Disney csak néhány név azok közül, amelyek az Egyesült Államokat képviselik világszerte. Az Interbrand összeállítása szerint a világ tíz legértékesebb márkájából nyolc amerikai. Csak a finn Nokia és a német Mercedes fér be a tízes élbolyba, de sokat ugrott előre a a mobiltelefon-piacon tapasztalható látványos terjeszkedésének is köszönhetően a dél-koreai Samsung Electronics. Kevés nem amerikai márka tudott az elmúlt időszakban erősíteni, ilyenek voltak az SAP, a LOréal és a Toyota.
A fogyasztók figyelmét azért nem kerülik el teljesen az aktuális eseményekre. A vállalati botrányok miatt lényegesen hátrébb kerültek olyan nagy nevek, mint a JP Morgan, a Merrill Lynch, vagy a Morgan Stanley. A legnagyobb visszaesést a Ford (16 százalékkal, 17,1 milliárd dollárra) és a Kodak (19 százalékkal, 7,8 milliárdra) szenvedte el, elsősorban minőségi problémák, illetve az értékesítési stratégia elhibázása miatt. A Levis és a McDonalds külföldön nagyobb ütemben bővítette eladásait, mint belföldön. De újra nő a Coca-Cola részvényeinek értéke is.
A kutatók álláspontja szerint a nagy amerikai márkák sikerében rendkívül fontos szerepet tölt be azok körültekintő menedzselése. Az amerikai marketingstratégák keményen dolgoztak azon, hogy termékeikben megtestesítsék azokat az amerikai értékeket, amelyek még vonzóak a tengerentúlon. De legalább ennyire fontos elem a sikerekben az is, hogy nagyon sok multinacionális társaság igazodott a helyi ízléshez, a helyi szokásokhoz, sokan pedig a civil szférával való jó kapcsolataiknak köszönhetik elismertségüket.
Ötvenmillióért tartós benyomás
A világ egyik legnagyobb sportruházati cége is szeretné olyan ismertté tenni márkajelzését, mint a fő konkurenseké az adidasé vagy a Nike-é. Ennek érdekében globális kampány keretében népszerűsíti logóját a Reebok, amely 108 éves fennállása óta először indít ilyen típusú kommunikációt.