"A munkaerő képzése célzott befektetés a jövőbe, hogy a vállalat továbbra is biztosítsa versenyképességét. Képzési rendszerünk az aktuális igényekhez igazodik" - idézte Rozman Richárd személyügyekért felelős igazgatót a közlemény.
Az Audi Hungaria a győri Lukács, Kossuth és Pattantyús szakképző iskolákkal együttműködve kínál évek óta duális szakképzést tizenegy különböző szakmában, az autógyártótól az elektronikai műszerészen keresztül egészen a szerszámkészítőig. A fiatalok az elméleti részt az iskolában tanulják meg, a gyakorlatorientált tananyagot pedig a vállalatnál sajátítják el. Ehhez egy speciális oktató központ és több úgy nevezett "tanulósziget" áll rendelkezésre.
Az 53 pályakezdő a hathengeres dízel-, hathengeres FSI- és a nyolchengeres-motorgyártás területén állt munkába. Rajtuk kívül még heten vizsgáztak sikerrel, ők a továbbtanulás mellett döntöttek.
A duális szakképzési rendszerben közel 330 fiatal szerzett szakmai tudást a szisztéma 2001-es bevezetése óta.
A győri székhelyű Audi Hungaria Motor Kft., az AUDI AG 100 százalékos leányvállalata, az Audi- és Volkswagen konszern központi motorszállítója. Győrben gyártják az Audi TT Coupé és TT Roadster sportautókat, valamint 2007 novembere óta az A3 Cabriolet-t. 2006 óta az Audi Hungaria számos alumínium karosszériaelemet szállít az Audi R8-hoz. 2009-ben 1.383.909 motort és 32.603 járművet gyártott a vállalat.
Az Audi Hungaria évek óta Magyarország egyik legnagyobb árbevételű vállalata, és az ország legnagyobb exportőreinek egyike.
Korábbi tájékoztatásuk alapján a tavalyelőtti 5,617 milliárd euróról 2009-ben 31 százalékkal, 3,875 milliárd euróra csökkent a cég árbevétele, 46 százalékkal, 290 millió euróra az adó előtti eredmény; 1,384 millió motort gyártottak, szemben az előző évi 1,9 millióval, ami 27 százalékos csökkenés. Míg 2008-ban 60,4 ezer autó készült a gyárban, addig tavaly csak 32,6 ezer, ami 46 százalékos visszaesés.
Az idén az első félévben viszont az Audi Hungaria Motor Kft. árbevétele mintegy 40 százalékkal nőtt. A motorgyártásban 32 százalékos növekedést könyvelhettek el 2009 első félévéhez viszonyítva, s 25 százalékkal több jármű gördült le a szerelősorokról - tájékoztatott a vállalat.
MTI/Menedzsment Fórum