2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ötvenhárom pályakezdő szakmunkás állt munkába hétfőn a győri Audi Hungaria Motor Kft.-nél, miután sikeres záróvizsgát tettek a vállalat oktató központjában.

"A munkaerő képzése célzott befektetés a jövőbe, hogy a vállalat továbbra is biztosítsa versenyképességét. Képzési rendszerünk  az aktuális igényekhez igazodik" -  idézte Rozman Richárd személyügyekért felelős igazgatót a közlemény.

Az Audi Hungaria a győri Lukács, Kossuth és Pattantyús szakképző iskolákkal együttműködve kínál évek óta duális szakképzést tizenegy különböző szakmában, az autógyártótól az elektronikai műszerészen keresztül egészen a szerszámkészítőig. A fiatalok az elméleti részt az iskolában tanulják meg, a gyakorlatorientált tananyagot pedig a vállalatnál sajátítják el. Ehhez egy speciális oktató központ és több úgy nevezett "tanulósziget" áll rendelkezésre.

Az 53 pályakezdő  a hathengeres dízel-, hathengeres FSI- és a nyolchengeres-motorgyártás területén állt munkába. Rajtuk kívül még heten vizsgáztak sikerrel, ők a továbbtanulás mellett döntöttek.

A duális szakképzési rendszerben  közel 330 fiatal szerzett szakmai tudást a szisztéma 2001-es bevezetése óta.

A győri székhelyű Audi Hungaria Motor Kft., az AUDI AG 100 százalékos leányvállalata, az Audi- és Volkswagen konszern központi motorszállítója. Győrben gyártják az Audi TT Coupé és TT Roadster sportautókat, valamint 2007 novembere óta az A3 Cabriolet-t. 2006 óta az Audi Hungaria számos alumínium karosszériaelemet szállít az Audi R8-hoz. 2009-ben 1.383.909 motort és 32.603 járművet gyártott a vállalat.

Az Audi Hungaria évek óta Magyarország egyik legnagyobb árbevételű vállalata, és az ország legnagyobb exportőreinek egyike.

Korábbi tájékoztatásuk alapján a tavalyelőtti 5,617 milliárd euróról 2009-ben 31 százalékkal, 3,875 milliárd euróra csökkent a cég árbevétele, 46 százalékkal, 290 millió euróra az adó előtti eredmény; 1,384 millió motort gyártottak, szemben az előző évi 1,9 millióval, ami 27 százalékos csökkenés. Míg 2008-ban 60,4 ezer autó készült a gyárban, addig tavaly csak 32,6 ezer, ami 46 százalékos visszaesés.

Az idén az első félévben viszont az Audi Hungaria Motor Kft. árbevétele mintegy 40 százalékkal nőtt. A motorgyártásban 32 százalékos növekedést könyvelhettek el 2009 első félévéhez viszonyítva, s 25 százalékkal több jármű gördült le a szerelősorokról -  tájékoztatott a vállalat.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!