A vállalkozás a nyomtatott sajtóban megjelent reklámjaiban a fogyasztók pénzügyi gondjainak megoldásához kínált segítséget, ehhez kapcsolódóan garantált szerencsét biztosító, ingyenes ajándékokat kínált fel (köztük Julius Caesar személyes talizmánját, "aurus numerus" érmét, magnetizált "szerencsekatalizátort").
Az ajándékokhoz egy kupon visszaküldésével lehetett hozzájutni, amelyen közölni kellett a fogyasztó személyes adatait, valamint nyilatkozni kellett arról, hogy a fogyasztó kéri a reklámban szereplő ajándékot.
Az így megszerzett címekre ezt követően személyes hangvételű direkt marketing küldeményeket küldtek, amelyek azt a hamis benyomás keltették, hogy a fogyasztó már megnyert egy nyereményt, miközben a direkt marketing küldeményben jelzett nyeremény az ott ismertetettek szerint nem létezett. A nyereményhez való hozzájutás feltétele volt egy elfogadási okmány kitöltése és 10 napon belüli visszaküldése. A fogyasztó ezzel automatikusan megrendelte az "ingyenes" ajándékokat (például az "Életre szóló Nyereménygarancia. A Nagy Piramis titka" című kiadványt) több ezer forintos csomagküldési és adminisztrációs hozzájárulás ellenében.
A DM küldeményben megtalálható volt ugyan a nyereményjáték játékszabályzata is, azonban az olvashatóságot megnehezítő formában.
A DM küldeményhez mellékelt csekken a feltüntetett összeget megfizető fogyasztók folyamatosan újabb és újabb, adott esetben jelentős számú küldeményt kaptak. A vállalkozás különös hangsúlyt helyezett a "nyereményért" nem jelentkező és az "ingyenes" ajándékot meg nem rendelő fogyasztók megkeresésére és meggyőzésére.
A GVH ezért megtiltotta a törvénybe ütköző magatartás további folytatását, valamint 46 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.
MTI