2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 46 millió forint bírságot szabott ki a csomagküldő kereskedelemmel foglalkozó Parapszichológiai Centenáriumi Központ Kft.-re, mert szerintük 2008 januárja és 2010 júliusa között a cég tisztességtelen kereskedelmi gyakorlattal tévesztette meg a fogyasztókat - közölte a GVH.

A vállalkozás a nyomtatott sajtóban megjelent reklámjaiban a fogyasztók pénzügyi gondjainak megoldásához kínált segítséget, ehhez kapcsolódóan garantált szerencsét biztosító, ingyenes ajándékokat kínált fel (köztük Julius Caesar személyes talizmánját, "aurus numerus" érmét, magnetizált "szerencsekatalizátort").

Az ajándékokhoz egy kupon visszaküldésével lehetett hozzájutni, amelyen közölni kellett a fogyasztó személyes adatait, valamint nyilatkozni kellett arról, hogy a fogyasztó kéri a reklámban szereplő ajándékot.

Az így megszerzett címekre ezt követően személyes hangvételű direkt marketing küldeményeket küldtek, amelyek azt a hamis benyomás keltették, hogy a fogyasztó már megnyert egy nyereményt, miközben a direkt marketing küldeményben jelzett nyeremény az ott ismertetettek szerint nem létezett. A nyereményhez való hozzájutás feltétele volt egy elfogadási okmány kitöltése és 10 napon belüli visszaküldése. A fogyasztó ezzel automatikusan megrendelte az "ingyenes" ajándékokat (például az "Életre szóló Nyereménygarancia. A Nagy Piramis titka" című kiadványt) több ezer forintos csomagküldési és adminisztrációs hozzájárulás ellenében.

A DM küldeményben megtalálható volt ugyan a nyereményjáték játékszabályzata is, azonban az olvashatóságot megnehezítő formában.

A DM küldeményhez mellékelt csekken a feltüntetett összeget megfizető fogyasztók folyamatosan újabb és újabb, adott esetben jelentős számú küldeményt kaptak. A vállalkozás különös hangsúlyt helyezett a "nyereményért" nem jelentkező és az "ingyenes" ajándékot meg nem rendelő fogyasztók megkeresésére és meggyőzésére.

A GVH ezért megtiltotta a törvénybe ütköző magatartás további folytatását, valamint 46 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!