A licencmegállapodást december 22-én kötötte a két társaság, de csak tegnap hozták nyilvánosságra Molvenában, a Diesel cég központjában. A szépségiparban tapasztalható verseny egyre érezhetőbb. Az elsőségért a LOréal és az amerikai Procter & Gamble száll harcba, utóbbi a Hugo Boss, a Lacoste, a Patou és többek között a Gucci forgalmazója. A Diesel kizárólag a LOreállal tárgyalt, a Proctert kizárta a megállapodásból.
A szövetség válaszul érkezett a Procter lépésére, mivel az lepaktált az olasz Dolce & Gabbana márkával, melyet a francia társaság orra elől halászott el. "Szinte az összes parfümpiaci szereplő élénk érdeklődést tanusított a márkáink iránt" - közölte Renzo Rosso, a Diesel alapító-vezérigazgatója. Majd hozzáfűzte: "Számos ajánlatot kaptunk, ám mi olyat kerestünk akivel tökéletesen megértjük egymást. Ez az, amiért a LOréalra esett a választásunk. Ha minden jól megy, a házasságunk örökre szól." A Diesel-LOréal első közös parfümje 2007-ben kerül majd piacra. Irónikusnak, markánsnak és provokatívnak kell lennie, nyilatkozta Rosso.
A cél: a Diesel márkát a világ legjobb 10 márkája közé vezetni, ami nem lesz kis feladat, hiszen a szinte szűz, alig tesztelt termékekkel kell berobbani a köztudatba. A parfümtől már az első évben jó eredményeket várnak, legalább 300 millió eurós forgalmat prognosztizálnak. A LOréalnak jelenleg három márkája is bekerült a legjobb 10 közé, ezek az Armani (harmadik), a Ralph Lauren (hetedik), és a Lancôme (nyolcadik).
"Ami a legjobban megfogott minket az a márka világméretű befolyása megfűszerezve jó adag innovációval, kreativitással és minőséggel." - közölte Marc Menesguen, a LOréal luxuscikk divíziójának elnök-helyettese.
A Diesel márkát 1978-ban alapította Renzo Rosso, a jelenlegi vezérigazgató. A vállalatnak sikerült letaszítania jó minőségű, egytervezésű darabjaival a több mint száz éves kaliforniai Levi-Strauss márkát farmer-ikon trónjáról. A Dieselnek sikerült a fiatal generációt is meghódítani a gyakran 200 eurós nadrágjaival. A cég jelenleg 80 országban 5000 értékesítési ponton van jelen. A társaság tavalyi forgalma meghaladta az 1,1 milliárd eurót, ez 10 százalékkal magasabb mint egy évvel korábban.
Kapcsolódó anyagok:
Luxusmárkáját áldozza be Hugo Boss