3p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A francia L'Oréal kozmetikai cikk gyártó és az olasz kultuszmárka Diesel egyesítik erőiket. Az illatszergyártó portfoliójába emeli a Dieselt, az Armani, a Cacharel, a Lancôme és a Guy Laroche mellé.

A licencmegállapodást december 22-én kötötte a két társaság, de csak tegnap hozták nyilvánosságra Molvenában, a Diesel cég központjában. A szépségiparban tapasztalható verseny egyre érezhetőbb. Az elsőségért a LOréal és az amerikai Procter & Gamble száll harcba, utóbbi a Hugo Boss, a Lacoste, a Patou és többek között a Gucci forgalmazója. A Diesel kizárólag a LOreállal tárgyalt, a Proctert kizárta a megállapodásból.

A szövetség válaszul érkezett a Procter lépésére, mivel az lepaktált az olasz Dolce & Gabbana márkával, melyet a francia társaság orra elől halászott el. "Szinte az összes parfümpiaci szereplő élénk érdeklődést tanusított a márkáink iránt" - közölte Renzo Rosso, a Diesel alapító-vezérigazgatója. Majd hozzáfűzte: "Számos ajánlatot kaptunk, ám mi olyat kerestünk akivel tökéletesen megértjük egymást. Ez az, amiért a LOréalra esett a választásunk. Ha minden jól megy, a házasságunk örökre szól." A Diesel-LOréal első közös parfümje 2007-ben kerül majd piacra. Irónikusnak, markánsnak és provokatívnak kell lennie, nyilatkozta Rosso.

A cél: a Diesel márkát a világ legjobb 10 márkája közé vezetni, ami nem lesz kis feladat, hiszen a szinte szűz, alig tesztelt termékekkel kell berobbani a köztudatba. A parfümtől már az első évben jó eredményeket várnak, legalább 300 millió eurós forgalmat prognosztizálnak. A LOréalnak jelenleg három márkája is bekerült a legjobb 10 közé, ezek az Armani (harmadik), a Ralph Lauren (hetedik), és a Lancôme (nyolcadik).

"Ami a legjobban megfogott minket az a márka világméretű befolyása megfűszerezve jó adag innovációval, kreativitással és minőséggel." - közölte Marc Menesguen, a LOréal luxuscikk divíziójának elnök-helyettese.

A Diesel márkát 1978-ban alapította Renzo Rosso, a jelenlegi vezérigazgató. A vállalatnak sikerült letaszítania jó minőségű, egytervezésű darabjaival a több mint száz éves kaliforniai Levi-Strauss márkát farmer-ikon trónjáról. A Dieselnek sikerült a fiatal generációt is meghódítani a gyakran 200 eurós nadrágjaival. A cég jelenleg 80 országban 5000 értékesítési ponton van jelen. A társaság tavalyi forgalma meghaladta az 1,1 milliárd eurót, ez 10 százalékkal magasabb mint egy évvel korábban.

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
Luxusmárkáját áldozza be Hugo Boss

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!