Értetlenkedve fogadták Klaus Harisch környezetében, amikor a cégvezető az általa irányított informatikai vállalkozás korábbi tevékenységétől megvált, és a Go Yellow nevű adatbázis felépítésébe fogott. A kezdeti időszak a kétkedőket igazolta, az ügyfelek helyett csak veszteségeket halmozott a Varetis. A részvénytársasághoz a profilváltás során értékesített részlegért befolyt 20,8 millió euró friss tőke lélegzethez juttatja a céget, az igazgató pedig nagyratörő terveket szövöget.
A "sárga oldalak" piaca az utolsó monopólium, ami még a Deutsche Telekom kezében összpontosul - mondta el Klaus Harisch a Financial Times Deutschlandnak. Az 1,2 milliárd forgalommal és 500 millió eurós nyereséggel kecsegtető szegmensen ugyanis 95 százalékos a távközlési óriás piaci részesedése. Erre a piacra betörni azonban korántsem olyan egyszerű, mint ahogy azt a Varetis vezetősége gondolta.
A cég az első kilenc hónapban 16,5 millió euró veszteséget ért el, a forgalma ugyanakkor csupán 362 ezer euró volt. Szeptemberig 3500 ügyfelet sikerült akvirálniuk, miközben az év végi célszám 30 ezer lenne.
Könnyen lehet azonban, hogy a héten indult reklámkampány, amely Paris Hilton közreműködésével készül, megfordíthatja az eddigi negatív szériát. A szpot sugárzását követően ugyanis 350 ezer látogatót regisztráltak a Go Yellow oldalain, ami 30 százaléka a piacvezető Gelben Seitennek. A hirdetői érdeklődést azonban nem sikerült olyan mértékben felkelteni, mint ahogy azt Harisch remélte. A vezető ennek ellenére optimista, szerinte vannak biztató jelek, és a jövő évben el fogják érni a 100 ezer feletti hirdetői kört, ami biztosítja majd a nyereséges működést.
Akik azonban ismerik Klaus Harisch pályáját, koránt sincsenek erről meggyőződve. A Deutsche Telekommal immár tíz éve hadakozó cégvezető egy vállalkozásba már belebukott. Az 1995-ben indított Telegate ugyanis nem tudott komoly konkurenciája lenni a korábbi állami vállalatnak, pedig egy igen speciális piacon, a telefonos tudakozó szegmensében kelt vele versenyre.
Ugyan a Varetis esetében még nem egyértelmű, hogy Paris Hilton alkalmazása valóban kudarccal járt-e, egy hamburgeres cég azonban már megjárta a milliárdos csemetével. Hiába járta be ugyanis pillanatok alatt a világhálót a Hilton kisasszonnyal készült igencsak pikáns reklámfilm, a CKE Restaurants Inc. forgalmát nem tudta fellendíteni.