
A sanghaji bíróság arra következtetésre jutott, hogy a kínai Xingbake cég megsértette az amerikai cég bejegyzett védjegyét név- és hasonló logóhasználatával. Az ügy mérföldkő jelentőséggel ér fel az országban, mivel külföldi cégek már évek óta panaszkodnak a virágzó szabadalombitorlás miatt. A Starbucks több mint 300 bolttal van jelen Kínában, ahol 1999-ben vetette meg a lábát.
Az állami média jelentése szerint a Sanghaji székhelyű cégnek megtiltották neve és logója használatát és ezen kívül 62 ezer dollár kártérítést kell fizetnie a Starbucksnak. A kínai Xingbake szinte tükörfordítása az amerikai vállalat nevének. A vállalat azzal védekezett az eljárás során, hogy 2000-ben védette le nevét, korábban, mint ahogy azt piaci konkurense tette. A Starbucks ennek ellenére már 1996-ban törvényi oltalom alá helyeztette brandjét. A társaság kijelentette, hogy a Xingbake 38 sanghaji üzletével megsértette szellemi szabadalmait, értesült a BBC News.
Az kínai állam 2001 óta új, szigorúbb törvényekkel védi mind a hazai, mind a külföldi vállalatokat a hamisítás és brandbitorlás ellen. Nemzetközi nagyvállalatok már évek óta küzdenek az egyre növekvő kalózmásolatok betiltása érdekében.
Kapcsolódó anyagok:
Névvitát nyert a Starbucks kávélánc
Habos feketét készít a románoknak a Starbucks
Új vezérrel folytatja szendvicsoffenzíváját az amerikai kávélánc