A francia befektetési társaság tavaly 331 millió euró bevételre tett szert az üzletek bérleti díjából, ami kimagasló, 19,4 százalékos emelkedést jelez 2003-hoz képest. A növekménynek számító 44,1 millió euróból a legtöbbet a külföldi érdekeltségek termelték. Utóbbiak közül 14,1 millió euróval első helyen állnak a magyar plázák, amelyeket a spanyolországiak (10,1 millió euró) és a porugálok (7,3 millió euró) követnek.
Mint ismert, a francia cég tavaly nyáron 296 millió euróért vett meg 12 hazai plázát az izraeli Plaza Centerstől. Itthon a bevásárló központokban található üzlethelyiségek bérleti díja havi 20-65 euró között mozog négyzetméterenként, a bérleti időszak jellemzően 3-15 évet tesz ki, számol be a Világgazdaság.
Pénzesőt hoztak a magyar plázák a Klepiérre-nek
A nemrég a Klepiérre tulajdonába került hazai plázák nagyobb mértékben járultak hozzá a társaság nyereségéhez, mint a más országokban lévő bevásárló központok, írja a Világgazdaság.