"Pilótahiánnyal kell majd szembenézniük az európai légitársaságoknak az elkövetkező években" - mondta el Hartmut Fabisch, az InterCockpit elnöke a német Aero International magazinnak.
Az InterCockpit tíz európai légitársaság, közöttük az Air Berlin, a Hapag Lloyd és Eurowings számára képez ki "kapitányokat" turbólégcsavaros, regionális sugárhajtású, valamint kis- és közép-hatósugarú utasszállító gépkategóriákban. Az elmúlt évek ágazati válságára a légitársaságok többsége felvételi stoppal reagált.
Az állástalan pilóták viszonylag magas számát az InterCockpit vezére "állandó jelenségnek" tartja. Az általuk kiképzett szakemberek viszont kivétel nélkül el tudnak helyezkedni, sőt, a keresletet már nem is tudják kielégíteni. Fabisch szerint ez a növekvő európai légi forgalomra és a légitársaságok által új gépekre leadott rendelések nagy számára vezethető vissza.
"Minden gyártó a légi forgalom megduplázására számít az elkövetkező húsz évben. Ehhez társul még az elmúlt években lezajlott nyugdíjazási hullám is, ami generációs űrt hagyott maga után" - tette hozzá Fabisch.
Az InterCockpit számításai szerint minden új, üzembe állított rövid hatósugarú utasszállítóhoz 5-6, minden hosszú hatosugarú utasszállítóhoz pedig 11 fős személyzetre lesz szükség. A Lufthansa már tavaly június óta vesz fel pilótákat, de kizárólag a saját brémai kiképző központjában végzettekből álló várólistáról.
(MTI)
Pilótahiánnyal riogatnak a nemzetközi légiiparban
Az ágazati krízist követően ismét pilótákat toboroznak az európai légitársasok. Annak ellenére, hogy Németországban például nyolcszáz állástalan pilótát tartanak nyilván, számos légitársaság pilótahiánnyal küzd, állítják egyes szakértők.