2p

Az ágazati krízist követően ismét pilótákat toboroznak az európai légitársasok. Annak ellenére, hogy Németországban például nyolcszáz állástalan pilótát tartanak nyilván, számos légitársaság pilótahiánnyal küzd, állítják egyes szakértők.

"Pilótahiánnyal kell majd szembenézniük az európai légitársaságoknak az elkövetkező években" - mondta el Hartmut Fabisch, az InterCockpit elnöke a német Aero International magazinnak.

Az InterCockpit tíz európai légitársaság, közöttük az Air Berlin, a Hapag Lloyd és Eurowings számára képez ki "kapitányokat" turbólégcsavaros, regionális sugárhajtású, valamint kis- és közép-hatósugarú utasszállító gépkategóriákban. Az elmúlt évek ágazati válságára a légitársaságok többsége felvételi stoppal reagált.

Az állástalan pilóták viszonylag magas számát az InterCockpit vezére "állandó jelenségnek" tartja. Az általuk kiképzett szakemberek viszont kivétel nélkül el tudnak helyezkedni, sőt, a keresletet már nem is tudják kielégíteni. Fabisch szerint ez a növekvő európai légi forgalomra és a légitársaságok által új gépekre leadott rendelések nagy számára vezethető vissza.

"Minden gyártó a légi forgalom megduplázására számít az elkövetkező húsz évben. Ehhez társul még az elmúlt években lezajlott nyugdíjazási hullám is, ami generációs űrt hagyott maga után" - tette hozzá Fabisch.

Az InterCockpit számításai szerint minden új, üzembe állított rövid hatósugarú utasszállítóhoz 5-6, minden hosszú hatosugarú utasszállítóhoz pedig 11 fős személyzetre lesz szükség. A Lufthansa már tavaly június óta vesz fel pilótákat, de kizárólag a saját brémai kiképző központjában végzettekből álló várólistáról.

(MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!