Ha a kereskedő ügyes, akkor elsősorban nem az egyes cikkekért, hanem az általa sugallt életérzésért mennek hozzá a vásárlók, ugyanis a sportos, a bohém, a természetes vagy más életszemlélet tárgyi kifejezőjét, követőjét lárják benne.
Több divatáru-kiskereskedő sajátos módon ültette át a pop-up kiskereskedelem gyakorlatát a hagyományos, azaz állandó üzleteket működtető gyakorlatba. Annak céljából, hogy gyakran csábítsa be vásárlóit, készletének nem jelentéktelen részét gyakran - esetleg hetente-kéthetente - megújítja.
Mások szerint nem a fizikai árunál kell a gyakori változás lehetőségét kínálni, hanem a teljes értékesítési rendszerben, azaz több vonalon szükséges rendszeresen újítani. Ezek a kiskereskedők a bolti és az online értékesítést párhuzamosan biztosítják, s ez kiegészülhet további értékesítési formával, például katalógus-értékesítéssel. A tapasztalatok szerint a vásárlók szívesebben költenek, ha ilyen összehasonlítási lehetőségeket találnak egyazon kereskedőnél.
Menedzsment Fórum
Pop-up shop: amikor a bolt megy a vevőhöz
A pop-up üzletet villámgyorsan nyitják meg, amikor valahol jó kereslet ígérkezik az árura. Ha ennek vége, a bolt továbbáll, hogy aztán egész máshol bukkanjon fel ismét. A pop-upokat üzemeltető cégek gyakran nem is az általuk forgalmazott termékeket, hanem magát az új életérzést hirdetik.