3p

Számos munkahelyen rendkívül előnytelenek a körülmények annak ellenére, hogy a vonatkozó tanulmányok szerint az iroda berendezése rendkívül fontos mind a teljesítmény, mind a légkör szempontjából.

Zaj, meleg, hideg

A International Facility Management Association felmérése során megkérdezett dolgozók véleménye szerint két elem nehezítheti meg az irodai körülményeket: a zaj, valamint a privát tér hiánya. Egy másik 'elviselhetetlenségi' toplistán az élen a túlzottan meleg, vagy túlzottan hideg helység szerepelt. Sokak számára frusztráló, hogy munkahelyükön nincs vagy elégtelen a takarítás, nincsen elég tárgyalóterem, és rossz minőségű a levegő.

Olykor valójában apróságokon múlik, hogy a munkatársak jól vagy éppen rosszul érzik magukat, és az igényesebb munkahelyeken ezekre is odafigyelnek. Egy, a CareerJournal által megkérdezett cég például az alkalmazottak panaszai miatt kicserélték a vécépapír-tartókat, mivel a két rolnival üzemelő tartó kezelése sokak szerint nehézkes volt. Emellett a túlzottan lengő szeméttároló-fedőket is felcserélték.

A gondoskodás felsőfokát valósítja meg például az amerikai E-Travel Experts LLC cég, ahol a call center dolgozóknak szóda és popcorn automatákat állítottak fel, valamint masszázs lehetőséget biztosít. Az odafigyelés eredménye, hogy a cégre a szektorban szokásos 40 százalékos fluktuáció helyett a munkatársak mindössze 26 százalékos cserélődése jellemző.

A félelem kultúráját hozta létre a kabinrendszer

A call centeres munkatársak számára két négyzetméteres privát teret biztosít a munkaadó. Nem mindenhol élveznek ilyen luxust az alkalmazottak. Korábban egy meg nem nevezett médiavállalatnál dolgozó interjúalany elmondta a CareerJournalnak: volt cégénél kis kabinokba beszorítva dolgoznak az emberek. Mindez nyomasztóvá teszi a teret, a falakkal szeparált kollégák kommunikációját megnehezíti, és kialakította a félelem kultúráját. Ha szabadon akartak beszélni egymással a munkatársak, ki kellett menniük az épületből. Alapvetően a frusztráló munkakörülmények miatt távozott a cégtől a nyilatkozó exmunkatárs. 'Nem akartam tovább ott dolgozni.'

A MasterPeace Coaching & Training személyzeti tanácsadócég szakértője, Jeanne Gabellini úgy véli, nem kell mindenáron otthagyni azt a céget, ahol megnehezíti a munkát például a hangszigetelés hiánya, netalán a takarítatlan iroda. A munkavállalók nem kötelesek elfogadni az elégtelen körülményeket. Mielőtt távoznánk az egyébként megfelelő munkahelyről, érdemes - esetleg másokkal közösen - a változásért szót emelni.

Előfordulhat, hogy a vezetők nincsenek is tudatában, hogy mennyire kellemetlen a munkatársak számára egy-két hiányosság az irodában. Vannak olyan változtatások, például az asztalok átrendezése, vagy a légkondicionálás megoldása, ami nem igényel komoly befektetést, mégis sokszorosan megtérül a munkaadó számára.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!