Zaj, meleg, hideg
A International Facility Management Association felmérése során megkérdezett dolgozók véleménye szerint két elem nehezítheti meg az irodai körülményeket: a zaj, valamint a privát tér hiánya. Egy másik 'elviselhetetlenségi' toplistán az élen a túlzottan meleg, vagy túlzottan hideg helység szerepelt. Sokak számára frusztráló, hogy munkahelyükön nincs vagy elégtelen a takarítás, nincsen elég tárgyalóterem, és rossz minőségű a levegő.
Olykor valójában apróságokon múlik, hogy a munkatársak jól vagy éppen rosszul érzik magukat, és az igényesebb munkahelyeken ezekre is odafigyelnek. Egy, a CareerJournal által megkérdezett cég például az alkalmazottak panaszai miatt kicserélték a vécépapír-tartókat, mivel a két rolnival üzemelő tartó kezelése sokak szerint nehézkes volt. Emellett a túlzottan lengő szeméttároló-fedőket is felcserélték.
A gondoskodás felsőfokát valósítja meg például az amerikai E-Travel Experts LLC cég, ahol a call center dolgozóknak szóda és popcorn automatákat állítottak fel, valamint masszázs lehetőséget biztosít. Az odafigyelés eredménye, hogy a cégre a szektorban szokásos 40 százalékos fluktuáció helyett a munkatársak mindössze 26 százalékos cserélődése jellemző.
A félelem kultúráját hozta létre a kabinrendszer
A call centeres munkatársak számára két négyzetméteres privát teret biztosít a munkaadó. Nem mindenhol élveznek ilyen luxust az alkalmazottak. Korábban egy meg nem nevezett médiavállalatnál dolgozó interjúalany elmondta a CareerJournalnak: volt cégénél kis kabinokba beszorítva dolgoznak az emberek. Mindez nyomasztóvá teszi a teret, a falakkal szeparált kollégák kommunikációját megnehezíti, és kialakította a félelem kultúráját. Ha szabadon akartak beszélni egymással a munkatársak, ki kellett menniük az épületből. Alapvetően a frusztráló munkakörülmények miatt távozott a cégtől a nyilatkozó exmunkatárs. 'Nem akartam tovább ott dolgozni.'
A MasterPeace Coaching & Training személyzeti tanácsadócég szakértője, Jeanne Gabellini úgy véli, nem kell mindenáron otthagyni azt a céget, ahol megnehezíti a munkát például a hangszigetelés hiánya, netalán a takarítatlan iroda. A munkavállalók nem kötelesek elfogadni az elégtelen körülményeket. Mielőtt távoznánk az egyébként megfelelő munkahelyről, érdemes - esetleg másokkal közösen - a változásért szót emelni.
Előfordulhat, hogy a vezetők nincsenek is tudatában, hogy mennyire kellemetlen a munkatársak számára egy-két hiányosság az irodában. Vannak olyan változtatások, például az asztalok átrendezése, vagy a légkondicionálás megoldása, ami nem igényel komoly befektetést, mégis sokszorosan megtérül a munkaadó számára.
(Menedzsment Fórum)
Popcorn automata és masszázs a munkahelyen
Számos munkahelyen rendkívül előnytelenek a körülmények annak ellenére, hogy a vonatkozó tanulmányok szerint az iroda berendezése rendkívül fontos mind a teljesítmény, mind a légkör szempontjából.