Könnyen lehet, hogy hamarosan az éjszakai műsorsávba száműzhetik a spanyol politikusok a szépségápolási termékek, és -szolgáltatások hirdetéseit. A hivatalos indoklás szerint ezek komoly problémát okoznak ugyanis a tizenéves korosztály tagjainak, akiknek még nincs kialakult értékrendszere, így a televízióban látható modellekkel próbálnak azonosulni. Ez pedig egyrészt egyes mentális betegségek számának növekedésével jár, másrészt táplálkozási rendellenességekből adódó bajok forrása. A fogyókúrás szerek, egyes szépségipari kezelések, illetve a plasztikai sebészet - legalábbis a tévéből sugárzott üzeneteik - napjainkban sokkal károsabbak a fiatalokra, mint az alkohol. Ez utóbbi termékcsoport esetén a jelenlegi szabályozás szerint este 9 órától sugározható hirdetés.
Hogy mekkora "bajban van" a szépségipar, azt jelzi, hogy Spanyolországban az alsóházban már meg is szavazták a korlátozást elrendelő jogszabályt, és várhatóan hamarosan a felsőház is áldását adja a reklámtilalomra. Az ugyanakkor még nem tisztázott, hogy mikortól lép életbe a korlátozás, számolt be az adage.com.
A szépségipar és az ifjúság lelkivilága mellett a spanyol média számára is kardinális kérdés a kilátásba helyezett tiltás. Statisztikák szerint ugyanis a stigmatizált hirdetések közül hétezer hirdetés futott 2008-ban a tévécsatornákon. A hirdetési piacon pedig a szépség- és higiéniaipar a harmadik legnagyobb költő. A reklámszakember attól tartanak, hogy a jelenlegi egy számukra kedvezőtlen folyamat első lépése, a következő a diétás ételek és italok főműsoridőből történő száműzése lehet. Az pedig a legnagyobb hirdetőket, sörgyárakat vagy éppen a Coca-Colát is érinteni fogja, ami a gazdasági válság miatt bizonytalanná vált médiapiac számára pusztító csapást jelenthet.
Pusztító csapás a tökéletes nők miatt
Míg korábban a gyorséttermek és az üdítőital-gyártó cégek kerültek támadások kereszttüzébe, legújabban a szépségipar lett az emberek problémáiért a főbűnös. A szektor azáltal, hogy a tökéletes - vagy legalábbis annak mondott - modellekkel kínálja termékeit komoly lelki defektust okoz a fiatalabb korosztálynak. Ennek okán Spanyolországban például szigorú keretek közé szorítanák ezen termékek reklámozását.