2p

Míg korábban a gyorséttermek és az üdítőital-gyártó cégek kerültek támadások kereszttüzébe, legújabban a szépségipar lett az emberek problémáiért a főbűnös. A szektor azáltal, hogy a tökéletes - vagy legalábbis annak mondott - modellekkel kínálja termékeit komoly lelki defektust okoz a fiatalabb korosztálynak. Ennek okán Spanyolországban például szigorú keretek közé szorítanák ezen termékek reklámozását.

Könnyen lehet, hogy hamarosan az éjszakai műsorsávba száműzhetik a spanyol politikusok a szépségápolási termékek, és -szolgáltatások hirdetéseit. A hivatalos indoklás szerint ezek komoly problémát okoznak ugyanis a tizenéves korosztály tagjainak, akiknek még nincs kialakult értékrendszere, így a televízióban látható modellekkel próbálnak azonosulni. Ez pedig egyrészt egyes mentális betegségek számának növekedésével jár, másrészt táplálkozási rendellenességekből adódó bajok forrása. A fogyókúrás szerek, egyes szépségipari kezelések, illetve a plasztikai sebészet - legalábbis a tévéből sugárzott üzeneteik - napjainkban sokkal károsabbak a fiatalokra, mint az alkohol. Ez utóbbi termékcsoport esetén a jelenlegi szabályozás szerint este 9 órától sugározható hirdetés.

Hogy mekkora "bajban van" a szépségipar, azt jelzi, hogy Spanyolországban az alsóházban már meg is szavazták a korlátozást elrendelő jogszabályt, és várhatóan hamarosan a felsőház is áldását adja a reklámtilalomra. Az ugyanakkor még nem tisztázott, hogy mikortól lép életbe a korlátozás, számolt be az adage.com.

A szépségipar és az ifjúság lelkivilága mellett a spanyol média számára is kardinális kérdés a kilátásba helyezett tiltás. Statisztikák szerint ugyanis a stigmatizált hirdetések közül hétezer hirdetés futott 2008-ban a tévécsatornákon. A hirdetési piacon pedig a szépség- és higiéniaipar a harmadik legnagyobb költő. A reklámszakember attól tartanak, hogy a jelenlegi egy számukra kedvezőtlen folyamat első lépése, a következő a diétás ételek és italok főműsoridőből történő száműzése lehet. Az pedig a legnagyobb hirdetőket, sörgyárakat vagy éppen a Coca-Colát is érinteni fogja, ami a gazdasági válság miatt bizonytalanná vált médiapiac számára pusztító csapást jelenthet.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!