Alapvetően kétféle termelésirányítási modell létezik, a "push", illetve a "pull" rendszerű. Az OM az utóbbi filozófiáját használja, vagyis az egész tervezési, gyártási folyamat vezérlőeleme a vevőtől érkezett rendelés és annak teljesítési időpontja. A rendelés alapján a rendszer szükséglettervezést készít, annak eredményétől függően indítja el a beszerzéseket, a rendelkezésre álló erőforrások (gép- és humánkapacitás) alapján tervezi meg a gyártás folyamatát.
A rendszer nem tűri az improvizációt mivel egyetlen rossz mozdulat dönti a dominósort , és ez más jellegű fegyelmet kíván meg, mint a korábbiak. Az adatok mindenki által elérhetők, és egyszerűen bevihetők, de nem megváltoztathatók. Minden adat bekerül a rendszerbe, és jelezni kell például, ha egy-egy munkafázis elkészül; a teamvezetők pedig ezt ellenőrzik. Ez ma már nagyon jól működik, de természetesen voltak, akik visszasírták a korábbi rendszert folytatja Kovács Sándor.
Az OM-nek köszönhetően a folyamatban követni tudják a rendeléseket, leltározásnál az eltérés az egyszázalékos határon belül van (befejezetlen termelés esetében), ennek következtében stabilizálni tudták termelési folyamataikat.
Az elégedett vevő a legjobb reklám, és mivel a futóműveknek hosszú ideig kell elégedetté tenniük a vevőinket, ezért a legfontosabb és egyben a legnehezebb feladat ennek az elvnek az elfogadtatása munkatársainkkal. Ebben az új integrált rendszer igen fontos eszköz zárja gondolatmenetét Kovács Sándor.
Rába Futómű ERP rendszere a gyakorlatban
Az informatikai fejlesztések átláthatóbbá teszik a cégek működését, felgyorsítják a hagyományos folyamatokat, és valós, percrekész adatokat szolgáltatnak a cég állapotáról, tevékenységének minden területéről. Ez az elmélet. És a gyakorlat? Nézzük a Rába Futómű példáját!