2p

Kína legnagyobb PC-gyártója, a Lenovo csoport továbbra is kitart az IBM PC-üzletágának felvásárlása és beolvasztása mellett, az Egyesült Államokban az ügyben még folyó vizsgálat ellenére. A megújult Lenovo konkrét integrációs stratégiát is kidolgozott, és a topmenedzserek is készen állnak a „bevetésre”.

A Lenovo már gőzerővel dolgozik az általa tervezett számítógépek Kínán kívüli marketingstratégiáján is, hogy azonnal versenyképes legyen ezeken a piacokon, mihelyt megkapja az engedélyt az üzletkötésre. Erre várhatóan a második negyedévben kerül sor.

[ajanlo=90][igazitas=left/] A vezetői által csak „új Lenovóként” emlegetett vállalat saját kínai tevékenységét összekapcsolná az IBM globális tevékenységével, így létrehozva egy olyan PC-óriást, amely már nemzetközi szinten is versenyre kelhet a Dellel és Hewlett-Packarddal. A dollármilliárdos ügylet megkötése után a Lenovo ugyanis egyértelműen a világ harmadik legnagyobb PC-gyártójának címét célozza meg.

Ugyanakkor még ha minden jól is sül el, a Lenovo előtt még hosszú út állhat. A két nagy rivális közül várhatóan egyik sem fogja önként csökkenteni piaci részesedését. Sőt, felhasználhatják az üzletkötés körüli bizonytalanságokat arra, hogy elcsábítsák az IBM céges ügyfeleit, állítják az elemzők. Hiába ugyanis a Lenovo újszerű dizájnja vagy az új, egyesült cégben rejlő költségcsökkentési potenciál, a márkanevet egyelőre alig ismeri a Kínán kívüli világ.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!