A Lenovo már gőzerővel dolgozik az általa tervezett számítógépek Kínán kívüli marketingstratégiáján is, hogy azonnal versenyképes legyen ezeken a piacokon, mihelyt megkapja az engedélyt az üzletkötésre. Erre várhatóan a második negyedévben kerül sor.
[ajanlo=90][igazitas=left/] A vezetői által csak „új Lenovóként” emlegetett vállalat saját kínai tevékenységét összekapcsolná az IBM globális tevékenységével, így létrehozva egy olyan PC-óriást, amely már nemzetközi szinten is versenyre kelhet a Dellel és Hewlett-Packarddal. A dollármilliárdos ügylet megkötése után a Lenovo ugyanis egyértelműen a világ harmadik legnagyobb PC-gyártójának címét célozza meg.
Ugyanakkor még ha minden jól is sül el, a Lenovo előtt még hosszú út állhat. A két nagy rivális közül várhatóan egyik sem fogja önként csökkenteni piaci részesedését. Sőt, felhasználhatják az üzletkötés körüli bizonytalanságokat arra, hogy elcsábítsák az IBM céges ügyfeleit, állítják az elemzők. Hiába ugyanis a Lenovo újszerű dizájnja vagy az új, egyesült cégben rejlő költségcsökkentési potenciál, a márkanevet egyelőre alig ismeri a Kínán kívüli világ.
Menedzsment Fórum
Rajtra készen az új Lenovo
Kína legnagyobb PC-gyártója, a Lenovo csoport továbbra is kitart az IBM PC-üzletágának felvásárlása és beolvasztása mellett, az Egyesült Államokban az ügyben még folyó vizsgálat ellenére. A megújult Lenovo konkrét integrációs stratégiát is kidolgozott, és a topmenedzserek is készen állnak a „bevetésre”.