Románia lakossága tíz százalékának fogyasztása körülbelül a lakosság 50 százaléka fogyasztásának felel meg - állítja a CPP Management Consultants és a GfK Romania közös felmérése. A tíz százalékon belül 70 százalék a luxusmárkák részesedése - teszi hozzá az Interbrand kutatócsoport.
A Rompres hírszolgálat szerint a nagy nemzetközi luxusmárkák többsége jelezte, hogy jelen akar lenni a román piacon, elsősorban a legdrágább kiskereskedelmi körzetben, a bukaresti Calea Dorobantin, az ottani Váci utcán.
A luxusmárkák éves eladásainak növekedése 20 és 30 százalék között van Romániában. Bizonyos áruszegmensekben, például a márkás elektronikai cikkeknél, a háztartások mintegy ötöde jelenik meg fogyasztóként, a forgalmazott márkák száma pedig elérte már a százat.
Az e körben luxusmárkának számító Bang and Olufsen eladásai például a múlt évben az előző évit 30 százalékkal haladták meg a kelet-európai országban, a hi-fi berendezések piacát pedig 200 millió eurósra becsülik a szakértők.
Menedzsment Fórum
Rákapott a luxuscikkekre a román elit
Románia lakossága tíz százalékának fogyasztása körülbelül a lakosság 50 százaléka fogyasztásának felel meg, állítja a CPP Management Consultants és a GfK Romania közös felmérése. A tíz százalék fogyasztásán belül 70 százalék a luxusmárkák részesedése - teszi hozzá az Interbrand kutatócsoport.