2p

Magyarországon 2,3 millió fő játszik valamilyen rendszerességgel online játékot, ami a magyar internetezők 65 százalékát teszi ki - derül ki a GKIeNET és a T-Mobile felméréséből.

Az elemzés szerint egyre többen vannak azok, akik a sokszereplős online játékokkal (MMOG) töltik szabadidejüket. A legtöbb magyarországi MMOG felhasználó a 18-29 éves internetezők közül kerül ki, számuk 346 ezer fő. Arányaiban a 15-17 éves korosztályban játszanak a legtöbben, 250 ezren, ami a korcsoport internet felhasználóinak 84 százaléka - állítja a jelentés.

Az úgynevezett hard core játékok közé sorolható MMOG-ok felhasználói tábora az egész világon évről-évre emelkedik. Egy, az Egyesült Államokban készült 2008-as felmérés szerint a videojáték ipar értékesítési adatai meghaladták mind a filmipar, mind a zeneipar kiskereskedelmi forgalomban lévő adathordozóiból származó árbevételeket.

Az egyre jobb háromdimenziós megjelenítés lehetőségével egyre több játéktípus jött létre. Ezek közül Magyarországon is a World of Warcraft nevű MMOG számít a legnépszerűbbnek, melynek havidíja megközelítőleg 13 euró, ami körülbelül 3600 forintos kiadás egy játékosnak.

Az online játékok népszerűségét jelzi, hogy a gazdasági recesszió ellenére mind a játékkonzolokra, mind a PC-kre fejlesztett MMOG játékok piaca nő Magyarországon. A kutatás során megkérdezett játékosok 72 százaléka havi szinten elfogadhatónak tart 2000 forint körüli kiadást kedvenc játékára - áll az elemzésben.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!