1p

Húsz év óta első alkalommal fordult elő tavaly Franciaországban, hogy a lakosság az előző évinél kevesebbet vásárolt a nagy élelmiszerüzletekben. A diszkont áruházak bevétele viszont jelentős mértékben növekedett.

Valójában csak az úgynevezett szupermarketekbe mentek kevesebben. Ezen kiskereskedelmi üzlettípusban végrehajtott vásárlások 2,2 százalékos visszaesése okozta, hogy a mértékadónak tartott AC Nielsen nemzetközi piackutató cég a szuper- és hipermarketek együttesét nézve is 0,7 százalékos csökkenést mért. A Le Figaro című lap szerint különösen decemberben vált a franciák számára érdektelenné a szupermarket: e hónapban 4,4 százalékos visszaesést regisztráltak.

Nicolas Sarkozy volt pénzügyminiszter tavaly nyáron árcsökkentésre vette rá a francia kiskereskedelem nagyjait és a márkatermékek gyártóit. A jelek szerint azonban a fogyasztók vásárlási kedvét nem növelte az ennek köszönhető több mint másfél százalékos árcsökkenés, a vásárlók ugyanis egyre olcsóbban szeretnék megúszni a napi cikkek beszerzését. Ezt jelzi, hogy az úgynevezett diszkontok, azaz a nagyon olcsón forgalmazó boltok bevétele tavaly 10 százalékkal nőtt.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!