Valójában csak az úgynevezett szupermarketekbe mentek kevesebben. Ezen kiskereskedelmi üzlettípusban végrehajtott vásárlások 2,2 százalékos visszaesése okozta, hogy a mértékadónak tartott AC Nielsen nemzetközi piackutató cég a szuper- és hipermarketek együttesét nézve is 0,7 százalékos csökkenést mért. A Le Figaro című lap szerint különösen decemberben vált a franciák számára érdektelenné a szupermarket: e hónapban 4,4 százalékos visszaesést regisztráltak.
Nicolas Sarkozy volt pénzügyminiszter tavaly nyáron árcsökkentésre vette rá a francia kiskereskedelem nagyjait és a márkatermékek gyártóit. A jelek szerint azonban a fogyasztók vásárlási kedvét nem növelte az ennek köszönhető több mint másfél százalékos árcsökkenés, a vásárlók ugyanis egyre olcsóbban szeretnék megúszni a napi cikkek beszerzését. Ezt jelzi, hogy az úgynevezett diszkontok, azaz a nagyon olcsón forgalmazó boltok bevétele tavaly 10 százalékkal nőtt.
Menedzsment Fórum
Rászoktak a diszkont boltokra a franciák
Húsz év óta első alkalommal fordult elő tavaly Franciaországban, hogy a lakosság az előző évinél kevesebbet vásárolt a nagy élelmiszerüzletekben. A diszkont áruházak bevétele viszont jelentős mértékben növekedett.