4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A ferihegyi új terminál, a SkyCourt (Égi Udvar) műszaki átadása folyamatos, nincs az építkezésen komolyabb csúszás, 2011-ben pedig a teherszállítási központot fejleszti a Budapest Airport, amivel Közép-Kelet Európa egyik meghatározó cargo bázisa jöhet létre és a ferihegyi, a régió legdinamikusabban fejlődő repülőterévé válhat - mondta el Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója az MTI-nek.

A SkyCourtről elmondta: hetekig eltart az elektromos hálózat, a légkondicionálás, biztonsági tűzoltórendszer tesztelése és hatósági átvétele. Időigényes az automata poggyásztovábbító szalagok, a számítógépes gerinchálózat, és az optikai kábelek üzembeállítása is. "Az átadás menet közben zajlik és márciusig lesz időnk valamennyi rendszert kipróbálni, mielőtt átadjuk a forgalomnak. Nem szeretnénk, ha Budapesten megismétlődne a Heathrow 5-ös terminálon tapasztalt káosz, ahol az átadás után még hetekig okozott kalamajkát a számítógépes rendszer meghibásodása" - hangsúlyozta.

Figyelemre méltónak nevezte azt is, hogy az engedélyeztetés tovább tartott mint az építkezés: a SkyCourt megnyitásához nem kevesebb, mint 70 különféle hatósági engedélyt kellett és kell beszerezni. Az összes építési engedély beszerzése két évig tartott, míg magával az építkezéssel másfél év alatt végeztek.

Jövőre a BA üzleti tervében 2-3 százalékos növekedéssel számol, de sietett hozzátenni, hogy sokszor könnyebb "kávézaccból jósolni", mint előre jelezni, hogy mi várható a légiközlekedésben. Sok függ a magyar gazdaság teljesítőképességtől, a forint-euró árfolyamának alakulásától, az európai konjunktúra beindulásától, vagy elmaradásától. "Most sok pozitív jelet látunk a piacon, így a legtöbb nyugat-európai repülőtéren megindult a felépülés, reméljük Magyarországon is a kedvező tendenciák érvényesülnek" - jegyezte meg.

2011-ben elkezdik a 2-es terminál mellett, a vecsési oldalon a légi teherárú központ, a Cargo City fejlesztését is. "Célunk az, hogy Közép-Kelet-Európa egyik meghatározó cargo bázisát hozzuk létre Ferihegyen, hiszen ennek felbecsülhetetlen katalizátor szerepe lehet nemcsak dél-pesti régió, hanem egész Magyarország gazdasága számára" - mondta.

Megkezdik és 2012-re befejezik a tervek szerint a korszerű hajtómű próbázó hely építését, új tisztítóberendezések fejlesztésébe kezdenek, hogy megóvják a szennyezéstől a Gyáli-patak vizét, amelybe a nyári záporok során hatalmas mennyiségű víz gyűlik össze. A BA tárgyalásokat folytat a Lufthansa Technikkel egy újabb karbantartó hangár megépítéséről is - ismertette Hardy Mihály.

Elmondta, hogy Budapest a régióban alapvetően Béccsel, Prágával és Varsóval, kisebb mértékben Pozsonnyal áll versenyben. Persze a turista önmagáért a repülőtér kedvéért még nem száll repülőre, számukra Budapest és Magyarország kell, hogy vonzó célpont legyen - hangsúlyozta.

Éppen ezért - egy most kötött, hároméves megállapodás keretében - összehangolják külföldi marketing tevékenységüket a Magyar Turizmus Zrt-vel: "célzott és összehangolt módon lépünk fel a legfontosabb küldő piacokon azért, hogy minél több külföldi vendéget hozzunk közösen Magyarországra" - mondta Hardy Mihály. Ezért is vették örömmel, hogy a Magyar Turizmus Zrt. szavai szerint ismét "életet lehelt" a légi marketing alapba, amellyel tevékenyen tudja támogatni a fontos légitársaságok kezdő lépéseit a magyar piacon.

Ezen túl a BA kedvezményekkel "csábítja" Budapestre a légitársaságokat, például ötéves kedvezményt biztosítanak a hosszú távú, új járatok üzemeltetőinek, pénzügyileg is támogatják az új európai járatok nyitását, vagy a csúcsidőn kívüli, úgynevezett  off peak” időszakban érkező járatokat - sorolta. Fontos feltétel, hogy a kedvezmények azonosak és egyformán megilletnek mindenkit - fűzte hozzá.

A ferihegyi repülőtér fizikai adottságait tekintve hatalmas fejlesztési lehetőségei vannak Hardy szerint, hiszen a repülőtér területe nagyobb, mint az évi 67 millió utast kiszolgáló Heathrow-é. A két, egyébként kifogástalan állapotú párhuzamos futópályának a kapacitását még 25 százalékban sem használják ki, a terminálok kapacitását és az állóhelyek számát a forgalom igényei szerint tudják bővíteni.

A SkyCourt és további létesítmények teljes kiépítése esetén elérheti a BA az évi 15 millió utasnak megfelelő kapacitást. Hangsúlyozta azonban: ez egy számított adat, ekkora forgalommal még egy jó ideig nem számolhatnak. A SkyCourt átadása után azonnal hozzákezdenek a 2A és a 2B terminál épületének belső felújításához és bővítéséhez, utána pedig modul-rendszerűen, a forgalom növekedésének mértékében, lépésről-lépésre haladhatnak a 2-es terminál bővítésével - mondta el a Budapest Airport kommunikációs igazgatója.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!