A felmérés eredménye azt mutatja, hogy a mozikban sugárzott reklámoknak viszonylag magas az elfogadottsága a fiatalok és a nők körében, akár az előcsarnokban vetített reklámról, akár klasszikus mozireklámról van szó.
Bár a mozijegy értékesítések stagnálnak, a fiatal, többnyire férfi mozilátogatók továbbra is rendszeresen járnak moziba.
A felmérés szerint, a lakosság 17 százaléka jár havonta legalább egyszer moziba. Többek állítása szerint a Euro bevezetése megdrágította a mozijegyeket és erre hivatkozva a válaszadók negyven százaléka ritkábban megy moziba.
A moziba látogatók 59%-a újságból, 35%-a barátoktól, míg 32%-a poszterek alapján tájékozódik a mozik kínálatáról.
A filmek internetes letöltése, ellentétben a zenei művekkel, nem jelent fenyegetettséget a moziknak, állítja a Mediaedge:cia által megbízott TNS Emnid havi felmérése, mivel a mozirajongók a mozi által nyújtott élményeket preferálják.
Reklámsikerek a mozikban
A német Media Mediaedge:cia ügynökség közelmúltban tanulmányt készített a mozikban vetített reklámok hatásáról.