Peter Kössler, az ügyvezetés elnöke elmondta: a vállalat árbevétele 7,906 milliárd euró volt, 675 millió euróval nagyobb, mint 2014-ben.
Emlékeztetett: a januárban már közzétett gyártási számok szerint tavaly összesen 2 022 520 motort gyártottak, 50 ezerrel többet, mint 2014-ben. 32 gyárba szállítják ezeket az erőforrásokat, háromnegyedét az Audi számára. A kétmillió motor a Volkswagen-konszernen belül gyártott motorok egyötöde.
A gyártósorról összesen 160 206 autó gördült le Győrben, 25 ezerrel több, mint 2014-ben.
Axel Schifferer pénzügyekért felelős ügyvezető igazgató elmondta: az árbevétel megoszlását tekintve a motorgyártásban 4,6 milliárd euró, a járműgyártásban 2,8 milliárd euró bevételt értek el.
Adózás előtti eredménye 319 millió euróról 442 millió euróra nőtt.
Ez most az Audi kínálata
Hozzátette: tavaly 575 millió eurós beruházást hajtottak végre, amiből a motorgyártásnak 200 millió, a járműgyártásnak 80 millió euró jutott. Az elmúlt 23 évben 8,7 milliárd euró volt a Magyarországon befektetett összeg.
Peter Kössler hangsúlyozta: az idei év egyik legfontosabb feladata a Q3 győri sorozatgyártásának előkészítése lesz. A sorozatgyártás előkészítése mellett megkezdik a TT Cupé RS modell gyártását is.
Peter Kössler emlékeztetett: a világ legnagyobb motorgyárában kilenc motorcsaládból áll a termékpaletta, a 63 kilowattos teljesítménytől a 449 kilowattos teljesítményig. A motorgyártás területén hatezer ember dolgozik, s tavaly készült el a négymilliomodik Global Engine motor, a hárommilliomodik V6 Otto-TFSI motor, valamint az egymilliomodik motor az 1,2-1,4 literes R4 Otto-motor családban. Hozzátette: a motorgyártásban a jövőben 15 új motorvariánst vezetnének be.
A járműgyártásban jelenleg négyezer embert foglalkoztatnak, s tavaly készült el a háromszázezredik teljes egészében Győrben gyártott autó. Négy modellt gyártanak: az A3 Limousine-t, az A3 Cabriolet-et, a TT Cupét és a TT Roadstert.
Az ügyvezetés elnöke emlékeztetett arra is, hogy tavaly új épülettel bővült a motorfejlesztés, 80 ezer négyzetméteres logisztikai központot avattak, emellett újabb fékpadokat helyeztek üzembe.
Knáb Erzsébet, az Audi Hungaria személyügyekért felelős igazgatója elmondta: mind az Audi AG, mind a magyar leányvállalat vezetői nagy hangsúlyt fektetnek a szakképzett munkaerő pótlására. Tavaly 155 szakmunkástanuló végzett a vállalat duális szakképzési rendszerében, s 2001 óta több mint 1700-an szereztek szakmát az Audinál.
Hozzátette: a vállalat az előző évben tovább erősítette együttműködését a győri Széchenyi István Egyetemmel is, ahol tavaly januárban alakult meg az Audi Hungaria Járműmérnöki Kar.
A sajtótájékoztatón a vállalat vezetői emlékeztettek arra is, hogy a PannErgy Nyrt.-vel kötött megállapodás révén a győri gyár hőigényének 60 százalékát geotermikus energia adja, amellyel a VW-konszernen belül a leggazdaságosabb üzem a győri, és 23 ezer tonnával kevesebb szén-dioxidot bocsát ki.
Az Audi Hungaria Motor Kft. az Audi konszern tagja, az Audi és a Volkswagen konszernek központi motorszállítója. A vállalat jelenleg Győrben mintegy 11 ezer embert foglalkoztat közvetlenül, a beszállítókkal együtt pedig mintegy 30 ezret.
MTI