A 2004-es évben összesen 664,5 millió mobiltelefon kelt el, majdnem 30 százalékkal több, mint 2003-ban. A Nokia ismét 30 százalék fölé tornászta globális piaci részesedését. A finn gyártó eladásai főleg a készülékkínálat jelentős bővítésének és az árcsökkentésnek köszönhetően növekedtek 28,6 százalékkal az év végén.
[ajanlo=90][igazitas=left/]A Motorola szintén kínálatbővítéssel és árcsökkentéssel erősítette meg második helyét. Az amerikai gyártó eladásai az év végén 36,5 százalékkal növekedtek, míg a világviszonylatban harmadik helyen álló Samsung 21,1 millióval kevesebb készüléket adott el ugyanabban a három hónapban. Az elemzők szerint a Samsungnál az ütött vissza, hogy túlságosan háttérbe szorította az olcsóbb készülékeket, amelyekkel az ünnepi szezonban tarolni lehetett volna a piacon.
Az ugyancsak dél-koreai LG viszont a negyedik negyedévben is folytatta az előretörést: 17,8 százalékkal növelte eladásait, és a rangsorban megelőzte a német Siemenst. Az elemzők szerint idén a mobiltelefon-piac növekedése csak 7 százalék körüli lesz, ami jelentősen elmarad a tavalyi boom-tól. Emiatt a verseny tovább éleződik, és a várhatóan 5-10 százalékos árcsökkentés miatt a gyártók kevesebb profitra számíthatnak, írja a Napi Gazdaság.
Rekordévet zártak a mobiltelefon-gyártók
A tavalyi negyedik negyedévben közel 200 millió mobiltelefont adtak el világszerte, 18 százalékkal többet, mint az előző három hónapban. Az eladások rekordot döntöttek, ami a Nokia és a Motorola helyzetén javított leginkább, írja a Napi Gazdaság.