A 2005-ös esztendőben a tengerentúlon közel 13 milliárd dollárért hirdettek a vállalatok az interneten, amellyel a szektor piaci részesedése 4,6 százalékot tett ki. A várakozások szerint idén 15,6 milliárdos költés lesz, amely a hirdetések 5,6 százalékát fedi le.
A dinamikus fejlődés azonban nem csak az idei évre vonatkozólag jellemzi az online piacot, az évtized végéig mind meghatározóbb lesz az internet. 2009-re az összes reklámköltés csökkenése ellenére, az online hirdetések összege jólva meghaladja a 22 milliárd dollárt, ez 7,5 százalékot jelent. Ez meg fogja haladni a rádiók 7,3 százalékos, 2005-ben mért szeletét.

Online Hirdetési Index
A hazai forgalom ezt a piaci részesedést ugyan nem fogja elérni, ám jelentősen bővült a tavalyi évben. A magyar online piac vezető szereplőinek értékesítési adatain alapuló Online Hirdetési Index 2005 második negyedévében kiemelkedő eredményt ért el, a 933 millió forintos forgalom a tavalyi év hasonló időszakának 670 millió forintos bevételével összehasonlítva 40 százalékosos növekedést mutat. 2005 októberéig vizsgálva a piac 1 milliárd 483 millió forintot meghaladó forgalmat bonyolított le, amely 36 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakának forgalmához képest, megerősítve, hogy a hirdetők egyre nagyobb számban ismerik fel az online hirdetésben rejlő lehetőségeket. Az [origo] 2005 első félévben az egész piacra jellemző intenzív fejlődési ütemnek megfelelően növelte bevételeit, idén 40 százalék fölötti növekedést várnak.
A piacvezető online médiumok - a T-Online Magyarország által kiadott [origo], az Index, a Ringier Online, a Sanoma Online, a Habostorta, a Portfolio.hu és a Házipatika - a T-Online becslései szerint a tiszta hirdetési piac 65-70 százalékát adják, így az Online Hirdetési Index pontos képet ad az online hirdetési piacról.
Kapcsolódó anyagok:
Jézussal reklámozták az online szerencsejátékokat
Több mint egyharmadával nőtt a hazai online hirdetési piac