3p

Olyan világhírű amerikai multicégek, mint a Walt Disney Co., az Anheuser-Busch Inc., vagy akár Burger King Corp. kezdik feléleszteni több évtizedes kabaláikat, reklámfiguráikat, logóikat és szlogenjeiket. Ezekkel a fogyasztói nosztalgiára próbálnak hatást gyakorolni, a "régi szép idők" emlékeit idézve. A fogyasztók imádják a klasszikus és retró érzéseket keltő termékeket.

[ajanlo=1398][igazitas=left/]"Az emberek szeretnek visszagondolni és régi dolgokat feleleveníteni" - közölte Jack Trout, a Trout & Partners marketing-igazgatója. Majd hozzátette: "Mivel mindegyik egy klasszikus márka, ezért legendák fűződnek hozzájuk. Ez egyfajta márka-bevezetés az újabb felnövő generációnak, a régi szimbólumok felhasználásával."

Csupán az elmúlt év során, az Anheuser-Busch számos retró Budweiser dobozt indított útjára, a KFC újjáélesztette a Kentucky Fried Chicken nevet, a General Mills gabonapehely-gyártó óriás pedig a több mint tíz éves mellőzés után hirtelen ismét készít Vidám Zöld Óriás (Jolly Green Giant) márkanevű mirelit zöldség termékeket.

A másik nagy gabonapehely-gyártó mamut, a Kellog Co. tálkákkal, illetve Snoopy-s és Charlie Brown-os pólókkal idézi a vállalat korábbi trendjeit. A McDonalds Corp. új fiatalok számára készített, régi céges reklámokkal és karakterekkel ellátott ruhakollekcióval jelentkezik majd.

A Playboy magazin retró bunny-képekkel és logókkal ellátott ruházatot és egyéb kiegészítő kollekciókat dobott már piacra. A brit Harvey Nichols luxusmárka pedig jövőre az elmúlt 50 év legjobb Playboy képeivel ellátott pólókat fog a piacra dobni, mivel a nemrég az egyik márkaboltban megrendezett képkiállításnak óriási sikere volt.

Mickey egér régi iskola

A Mickey egér és egyéb Disney-karakterek képei szintén reneszánszukat élték, miután 2003-ban a retró Mickey egeres pólókat és egyéb ruhákat kínált a hollywoodi sztárok bevásárlóparadicsomának tartott Fred Segal üzletben.

Azóta az olyan designerek mint a Dolce & Gabbana is éltek a retró Mickey-s trenddel, melynek köszönhetően további 200 millió dollár bevételt könyvelhettek el az egyéb termékek eladásából származó egymilliárd dollár mellett, közölte Dennis Green, a Disney egyik kreatívja.

A régi emblémák, logók leporolása során két dologra kell ügyelni, az egyik, hogy ismét lazává (cool) kell tenni a brandet, aztán majd abban kell reménykedni, hogy széles tömegek fogják azt befogadni, tette hozzá Green. Lassan három éve a luxusmárkák meghódítása után a régi dizájnt idéző Mickey egér termékek most a Wal-Mart polcain keresik gazdáikat.

Felidézni a márka történelmét, legendáját és szokásait már csak azért is hasznos, mivel ezzel a vállalatok kitűnhetnek a többi szürke cég közül, vagy akár az olcsóbb termékekkel szemben is hasznos marketing-eszköznek bizonyultak. Ezek a dolgok megragadnak a fogyasztók fejében, az "örökség" egy nagyon fontos viszonyítási pont, fűzte hozzá Trout.

Ugyanez az örökség mentette meg például a Burger King hamburgerlánc gyengélkedő eladásait is. A társaság visszahozta a köztudatba a "Have it your Way" több mint 30 éves szlogenjét, mely minden idők legsikeresebb szlogenje volt a cég számára, közölte Russ Klein, a vállalat globális marketing-igazgatója.

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
Egydolláros menü a Burger Kingtől
Meghalt a Levi's legenda
McDonalds: McMunka és kvalitás
Shrekre cseréli a Miki egeret a McDonalds
Hanyatlik a Wendys a kannibál menü vádja miatt
Kijózanítaná a városi farkasokat a Levis

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!