A kiállítással egybekötött konferencián Dr. Póór József, a Mercer Human Resource Consulting ügyvezető igazgatója előadásában felhívta a figyelmet arra, hogy a hazai vállalatok külföldön, illetve a Magyarországon terjeszkedő multik, csakis úgy lehetnek sikeresek, ha megismerkednek a helyi szokásokkal, és megtanulják a nyelvet.
A változások menedzseléséről szóló prezentációban arról hallhattunk, hogy a legnagyobb cégek átfogó változtatási projektjei közül mindössze 10-20 százalék valóban eredményes. A Chrysler-Mercedes egyesülés következtében a két cégnek például közösen sem sikerült növekedési pályára állni.
A kommunikáció témakörben tartott szekcióülésen Fejes Edina pszichológus, főiskolai oktató és Dr. Koller Boglárka vezető tanácsadó a reklámról és a pr-ról tartott előadást. Kiderült: az egyén belső motivációi megnyilvánulnak a kommunikációjában, a nem tudatos motivációk felmérése segíthet a hatékony reklám kidolgozásában. A reklám, mint fizetett megjelenés és a pr, mint jóval több odafigyelést igénylő, de ingyenes publicitás, nem helyettesíthetik egymást.
Míg a PR fontossága felértékelődik a krízis- és a válságkommunikációban, illetve a cégek társadalmi felelősségvállalásában, a reklámot a leghatékonyabban a márkabevezetésnél lehet alkalmazni. A program érdekessége, hogy a résztvevők, ha megelégelték a görnyedést az előadásokon, a 18 kiállító egyikénél, egy irodai maszőr cég munkatársainál kényeztethették magukat.
A Menedzsment Fórumon csütörtökön a hazai vállalatvezetők számára is elengedhetetlen nemzetközi gondolkodásmódról, és a külföldi terjeszkedésről olvashatnak. A következő héten a reklám és a pszichológia kapcsolatáról, a reklám és a pr viszonyáról, a diploma értékéről és a menedzserek stresszkezeléséről írunk hasábjainkra.
Nagy Vajda Zsuzsa
Menedzsment Fórum