[ajanlo=1312][igazitas=right/]Budapest népszerűsége tovább nőtt a külföldi turisták körében. Mint már megírtuk, a hazai szakemberek jelenleg élő Road Show-k keretében hívják fel a külföldi utazási irodák és médiumok figyelmét a magyar fővárosra. Az előadások résztvevői minden alkalommal megkapják Budapest legfrissebb statisztikai adatait, emellett - filmek és prospektusok segítségével - nem csak a város nevezetességeivel, szálláslehetőségekkel, hanem az itt zajló legfrissebb programokkal is megismerkedhetnek a szakma külföldi képviselői.
"Nagy érdeklődés kíséri a prezentációkat" - mondta el csütörtöki sajtótájékoztatóján Fekete László, a BTH Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht. ügyvezető igazgatója. - "Londonban még a Discovery Channel is képviseltette magát."
Az előadássorozat legutóbbi, római állomásán a szakma külön kiemelte annak fontosságát, hogy idegenforgalmi szempontból Milánó után újra az olasz fővárosra helyeződött a hangsúly. Rómából ugyanis immáron 25 légijárat jön hetente Ferihegyre. Ennek következményeként onnan érkezik a budapesti olasz vendégforgalom közel 50 százaléka. A Road Show december 13-án Madridban, december 15-én Barcelonában folytatódik. Az utolsó állomás 2006 januárjában Frankfurtban lesz.
Szeptemberi rekordok
Tavalyhoz képest idén szeptemberben tovább emelkedett a Budapesten eltöltött vendégéjszakák száma. A 2004-es adatokhoz képest mindez 10,1 százalékos javulást jelent. Szeptemberben összesen 270.263 vendég érkezett a magyar fővárosba, az itt töltött éjszakák száma pedig 686.745. A szakemberek szerint, ha tovább tart a növekedési tendencia, akkor 2005-ben minden eddigi rekord megdől. Így valószínűsíthető, hogy idén a hatmilliót is meghaladja a magyar fővárosban eltöltött vendégéjszakák száma.
A küldőországokat tekintve, továbbra is Németországból érkeznek legtöbben. A német turisták januártól szeptemberig 607.873 vendégéjszakát töltöttek Budapesten, ami a tavalyi adatokhoz képest 13 százalékos emelkedést jelent. A második helyen Nagy-Britannia áll 577.299 vendégéjszakával, ezután Spanyolország és Olaszország következik. Számottevő növekedés figyelhető meg a skandináv országoknál is. Svédország tavalyhoz képest 12,6 százalékos pluszt ért el. A tengerentúlról továbbra is Japán és az USA számít a legnagyobb küldőpiacnak.
"A Budapest Kártya eladásokból is kiderül, hogy a magyar főváros nem csak tavasszal és nyáron népszerű a külföldiek körében" - mondta az mfor.hu kérdésére Fekete László. - "A kártyából idén 40 százalékkal többet értékesítettünk, mint tavaly. Év végéig közel 140 ezer darabot adunk el."
A Budapest Kártyát, amely több mint százféle kedvezményt nyújt, főleg a városlátogató turisták vásárolják meg. Többek között korlátlan utazást biztosít a tömegközlekedési eszközökön, valamint ingyenes vagy kedvezményes belépési lehetőséget ad hatvan múzeumba és kulturális programokra. Ezek mellett árengedményre jogosít egyes éttermekben és autókölcsönzőknél. A 48 óráig érvényes kártya ára 4700, a 72 óráig érvényesé 5900 forint.
Fekete László szerint Budapest ősszel és télen is gazdag programokkal várja a turistákat. Összesen 223 múzeum közül lehet válogatni, a nagyobbakban ráadásul évek óta nemzetközileg is jelentős kiállításokat rendeznek meg. Ilyenkor a gyógyfürdőket a szokásosnál is többen látogatják, míg a látnivalók közül a Parlament és a Dohány utcai Zsinagóga viszi a pálmát.
Kiss Gergely
Menedzsment Fórum