Három év alatt háromszorosára nőhet az európai online reklámköltés mértéke az European Interactive Advertising Association szerint. A médiafogyasztási szokások átalakulása miatt az európaiak már ma is több időt töltenek a net előtt, mint újságolvasással.
A European Interactive Advertising Association (EIAA) előrejelzése szerint az elkövetkezendő három évben megháromszorozódik az online reklámköltés, és 2008 végére ez a szegmens teheti ki a teljes európai reklámtorta 7 százalékát, derül ki a szervezet múlt héten publikált sajtóközleményéből.
Az európai internetes hirdetési piac legnagyobb szereplőit (AdLINK, AOL Europe, Lycos Europe, MSN, Tiscali, T-Online International, Yahoo! Europe) tömörítő szövetség a tagok adatait és az európai piacra vonatkozó ismereteit felhasználva bocsátkozott a rendkívül optimista jóslatba. Az EIAA szerint a szélessávú netelérés elterjedése és az internetes vásárlások növekvő népszerűsége miatt töltenek egyre több időt az internet előtt az emberek, így sok európai fogyasztó számára fokozatosan a világháló lesz az első számú média.
Az EIAA legutóbbi felmérése szerint Európában az emberek minden öt médiafogyasztással töltött órából egyet az internetre áldoznak – többet, mint amennyi időt újságok vagy magazinok olvasására fordítanak. A szervezet által megkérdezettek 42 százaléka minden nap internetezik.
Michael Kleindl, az EIAA elnöke szerint a hirdetőknek ilyen körülmények között gyors ütemben kell növelniük az internetes reklámköltésük arányát, ha el szeretnék érni fogyasztóikat. Kleindl úgy értékeli a helyzetet, hogy a jelenlegi növekedési ütem mellett 2015-re akár a teljes európai reklámpiac értékének 15-20 százalékát is kiteheti az online hirdetések aránya, amit az amerikai piacon tapasztalható folyamatok is alátámasztanak, ahol már most megkétszereződtek ezek a számok.
Az online reklámköltés világviszonylatban is a hirdetési piac leggyorsabban növekvő szegmense. A Carat előrejelzései szerint a globális online hirdetési piac idén 20 százalékos arányban járul majd hozzá a reklámkiadások 4,9 százalékos növekedéséhez.
Menedzsment Fórum
Robbanásszerű növekedés előtt az európai online reklámpiac
Három év alatt háromszorosára nőhet az európai online reklámköltés mértéke az European Interactive Advertising Association szerint. A médiafogyasztási szokások átalakulása miatt az európaiak már ma is több időt töltenek a net előtt, mint újságolvasással.