2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Három év alatt háromszorosára nőhet az európai online reklámköltés mértéke az European Interactive Advertising Association szerint. A médiafogyasztási szokások átalakulása miatt az európaiak már ma is több időt töltenek a net előtt, mint újságolvasással.

Három év alatt háromszorosára nőhet az európai online reklámköltés mértéke az European Interactive Advertising Association szerint. A médiafogyasztási szokások átalakulása miatt az európaiak már ma is több időt töltenek a net előtt, mint újságolvasással.

A European Interactive Advertising Association (EIAA) előrejelzése szerint az elkövetkezendő három évben megháromszorozódik az online reklámköltés, és 2008 végére ez a szegmens teheti ki a teljes európai reklámtorta 7 százalékát, derül ki a szervezet múlt héten publikált sajtóközleményéből.

Az európai internetes hirdetési piac legnagyobb szereplőit (AdLINK, AOL Europe, Lycos Europe, MSN, Tiscali, T-Online International, Yahoo! Europe) tömörítő szövetség a tagok adatait és az európai piacra vonatkozó ismereteit felhasználva bocsátkozott a rendkívül optimista jóslatba. Az EIAA szerint a szélessávú netelérés elterjedése és az internetes vásárlások növekvő népszerűsége miatt töltenek egyre több időt az internet előtt az emberek, így sok európai fogyasztó számára fokozatosan a világháló lesz az első számú média.

Az EIAA legutóbbi felmérése szerint Európában az emberek minden öt médiafogyasztással töltött órából egyet az internetre áldoznak – többet, mint amennyi időt újságok vagy magazinok olvasására fordítanak. A szervezet által megkérdezettek 42 százaléka minden nap internetezik.

Michael Kleindl, az EIAA elnöke szerint a hirdetőknek ilyen körülmények között gyors ütemben kell növelniük az internetes reklámköltésük arányát, ha el szeretnék érni fogyasztóikat. Kleindl úgy értékeli a helyzetet, hogy a jelenlegi növekedési ütem mellett 2015-re akár a teljes európai reklámpiac értékének 15-20 százalékát is kiteheti az online hirdetések aránya, amit az amerikai piacon tapasztalható folyamatok is alátámasztanak, ahol már most megkétszereződtek ezek a számok.

Az online reklámköltés világviszonylatban is a hirdetési piac leggyorsabban növekvő szegmense. A Carat előrejelzései szerint a globális online hirdetési piac idén 20 százalékos arányban járul majd hozzá a reklámkiadások 4,9 százalékos növekedéséhez.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!