A Gartner Dataquest előrejelzése szerint 2009-re az eladott mobiltelefon készülékek csaknem háromnegyede rendelkezni fog beépített digitális kamerával. "A kamerás telefonok iránti kereslet mostani trendje ázsiai piacokról indult, először Dél-Koreában és Japánban volt megfigyelhető" - idézi az eMarketer Carolina Milanesit, a Gartner elemzőjét.
Az említett régióban a készülékek eladása - elérve a 68 millió darabot - idén csaknem megduplázódik 2004-hez képest. Japánban az összes mobiltelefon majdnem 92 százaléka kamerával szerelt.
A megnövekedett ázsiai keresletet jól példázza, hogy a Nokia finn mobiltelefon-gyártó óriás kínai gyártókapacitásának megnövelését jelentette be nemrég. A vállalat kibővített dongguani gyárában - a tervek szerint - a jövő év harmadik negyedévében indulhat meg a termelés. A fejlesztés azonban ezzel nem áll le, az üzemet tovább fejlesztik, amíg összesen 1 900 dolgozója nem lesz.
A Nokia piacvezető Kínában, amely 380 millió vevőjével, és 100 millió darabos éves készülékforgalmával a világ legnagyobb mobilpiaca. A Nokia újabb 250 millió előfizető toborzását reméli 2010-ig, bár ádáz küzdelemre számíthat az amerikai Motorola és helyi riválisok részéről - írta korábban az mfor.hu.
Az elemző cég szerint egy egy megapixeles digitális kamera és egy mobiltelefon összeházasításának költsége a következő négy évben kevesebb mint felére fog visszaesni. Ez a tény nagyban hozzájárul a piaci szegmens globális növekedéséhez.

A Gartner előrejelzése szerint a kamerás maroktelefonok eladása Nyugat-Európában 2005-ben közel 85 millió darab lesz, s 2009-re elérheti a 143 milliót. Ez a régió piacának csaknem 90 százaléka. Észak-Amerikában szintén további jelentős növekedés várható, idén mintegy 70 millió készüléket adnak majd el, ami az összes telefon 47 százaléka.
A latin-amerikaihoz, vagy afrikaihoz hasonló kisebb, most induló piacokon inkább az egyszerűbb, "fapados" mobilok dominálnak, de még e régiókban is az összes eladott telefon felében lesz - maximum egy megapixeles - kamera 2009-re.