1p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az EU 25 tagországának közlekedési miniszterei hétfőn egyetértésre jutottak a vasúti személyközlekedési szolgáltatás uniós liberalizálásáról. Elképzelésük szerint ezen szolgáltatási piac felszabadításáról 2010-től kerülne sor, először a nemzetközi vonalakon, bizonyos megkötésekkel, elsősorban Franciaország feltételei miatt.

[ajanlo=182][igazitas=right/]Ugyancsak a miniszterek jóváhagyása szerint a vasúton utazók az EU-ban kártérítésben részesülnek, a jegyár értékének negyedével, ha a szállítási szolgáltató egy óránál többet késik, míg ha ez az idő meghaladja a két órát, akkor a jegy árának fele visszajár az utasnak.

Az AP hírügynökség jelentése szerint eredetileg három ország ellenezte a vasúti személyszállítási szektor megnyitását: Belgium, Franciaország és Magyarország, ám végül csak Magyarország szavazott az uniós miniszteri csomag ellen.

Eközben a tagországok több ezer vasutasa rendezett tiltakozó felvonulást Brüsszelben. A francia vasutasok már a múlt hónapban tiltakoztak hazájukban a francia államvasút tervezett átalakítása, magánosítása ellen. A nemzeti vasút jelentős állami támogatásokat élvez. Eddig a tagállamok a teherszállítási piac 2007-es megnyitásáról egyeztek meg.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!