A páneurópai gyorsvasúthálózat várhatóan Bécs és Velence-Trieszt felől közelíti meg Magyarországot. Az első lépés a Bécs-Budapest vonal megteremtése. A Bécs, Pozsony-Budapest útvonal terve most készül, s várható a Budapest-Kelebia nyomvonal projektje is. A Budapest-Belgrád irány kétesélyes, mivel a jelenlegi sínpálya nem alkalmas az akár a 300km/h sebességet elérő, szaknyelven nagyon nagy sebességű vonatok számára.
A ferihegyi gyorsvasút terve pontosan beleillik a főváros jelenlegi hálózatába. Kőbánya-Kispest után a vasút új nyomvonalon csatlakozna a majd megvalósuló Ferihegy 3. terminálhoz. A tervezett vonal egészen Pilisig az érintett települések külterületén haladna. A későbbi bővítések érdekében a nyomvonal egészen visszavezethető a Szolnok-Debrecen-Nyíregyháza-Záhony útirányra. Ezen kívül szó esett még a nagy sebességű vonal Szeged felé történő bővítésére, írta a Világgazdaság.
Kapcsolódó anyagok:
A Demján-cégen múlhat a ferihegyi gyorsvasút sorsa
2007-től épülhet a Ferihegyi gyorsvasút